Een werktafel met kromme poten:-)))

tuoh

Oud hout
Vandaag de machine gemonteerd en proefgedraaid, de machine word bevestigd met vier bouten met vleugelmoer, dus buiten een hamer geen gereedschap nodig :D dat reist lekker licht.
De machine staat op de juiste hoogte, en is absoluut trillingsvrij opgesteld, de demonstraties kunnen dus beginnen.

@Steven, heb op het onderstel inderdaad overal een brandmerk aangebracht, het nadeel van een demontabel geheel is dat het makkelijk pootjes krijgt :eek: daarom maar alles gemerkt, baat het niet, het schaad ook niet.
Het brandmerk met ons logo is door één van onze leden vervaardigd met een techniek die men "vonkverspanen" of " vonkerosie" noemt. De machine word cnc aangestuurd en kan overweg met gevectoriseerde afbeeldingen.
Opwarming gebeurt met een ingewerkte gerecupereerde elektrische weerstand van een oude kantverlijmer met smeltijm.( merk Holzer)
Het duurt wel twee uur eer die klomp ijzer voldoende heet is om te beginnen branden, maar dan is er ook geen houden meer aan, branden a volonté op 350graden.
Tijdens onze open deur dagen maken we soms al eens onderleggers uit afvalstukjes Eik met ons logo er ingebrand.
Onze opendeurdagen gaan altijd door in het tweede weekend van september, dit jaar dus op 10 en 11 september in Rupelmonde (oude CNR werf)

Mvg,

André

Attached files
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik probeer es langs te komen dan op de opendeurdag, normaal moet dit lukken.
Super dat je iemand kent die kan eroderen!
Ook leuk gevonden dat je een stuk uit een oude kantenverlijmer hergebruikt;-)

Groeten,
Steven
 

tuoh

Oud hout
coko zei:
Erg mooi! Ik snap alleen niet hoe de constructie met die halve zwaluwstaarten werkt.

Omdat één beeld meer zegt dan duizend woorden heb ik even een schetsje gemaakt van de verbinding.
Zoals je kan zien is het in feite één uitgerekte zwaluwstaartverbinding :D De praktijk heeft ondertussen uitgewezen dat het blad muurvast ligt, maar toch kan werken indien nodig.


André

Attached files
 

tuoh

Oud hout
Steven Gauwberg zei:
Ik probeer es langs te komen dan op de opendeurdag, normaal moet dit lukken.
Super dat je iemand kent die kan eroderen!
Ook leuk gevonden dat je een stuk uit een oude kantenverlijmer hergebruikt;-)

Groeten,
Steven

Steven,

Altijd welkom, er valt altijd wel wat te beleven, zoals vaartochtjes met onze schepen, de werf is te bezichtigen, er zijn dit jaar panelgesprekken met oude scheepsbouwers (staalbouw), demonstraties, en natuurlijk ook een natje en een droogje :D
Enkel op het weer hebben we geen invloed.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.