Een tussendoor projectje beiteltjes in een houdertje

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ik moet het nu toch echt een keer zeggen hoor, hoewel dit niet de eerste keer is dat ze voorbij komen. Ik vind die lichtgekleurde handvatten echt supermooi!
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Heel mooi, ze lijken wel een beetje op sommige Nooitgedagt beitels wat model betreft.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Jongens bedankt voor de fijne reacties.

De zes delige set is gemaakt van een goedkope set King Fisher vond de handvaten verschrikkelijk en de ringen zijn van blik. Om ze eens te testen dacht ik maak ik mooie handvaten bevalt het staal me niet dan draai ik de handvaten er weer af. Heb ze geslepen en het staal lijkt me ietwat zacht. Dat hoeft overigens geen nadeel te zijn. Heb de beitels herslepen naar 35 graden.

CA82CEC4-642D-46BE-BE75-E95277271DAD.jpeg

De vierdelige set is ook weer een goedkope set dit maal van Mannesman. Gemaakt in Duitsland. Ook hier weer herslepen naar 30 graden, de oorspronkelijke vouw was 22.5 graden. Dit staal is aanzienlijk harder. Beide sets schijnen van chroom vanadium gemaakt te zijn.
Beide sets ga ik gebruiken en testen ben reuze benieuwd of het blijvertjes zijn.

728626AB-BC25-4F7E-B938-E23B87C10C1D.jpeg

Groetnis,
Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.