Een reclame vrij forum? Doe een kleine donatie om een jaar reclamevrij te kijken.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is ook wat mij is overkomen. Mijn Paypal is gekaapt door hackers.
Paypal op zich is veilig genoeg, maar als er iets aan de hand is is het moeilijk contact te krijgen.
Mijn hele ervaring is door een bevriende journalist geplaatst in computertotaal.: Wat kun je doen als je PayPal gehackt is? | Apps & Software | Computer!Totaal
Sterke wachtwoorden en daar waar het kan 2FA is de oplossing.
Dat lijkt me wel een hele slechte ervaring. We kunnen ook niet genoeg benadrukken om sterke wachtwoorden en extra beveiliging via je mobiele telefoon te activeren, dat geldt voor alle digitale diensten.

We gaan wel een beetje voorbij aan de voordelen van Paypal, die mis ik ook in het stuk van de VRT. Paypal heeft er voor gezorgd dat we voor internet toepassingen een goede aangepaste betalings methode hebben gekregen. Veel later zijn pas de creditmaatschappijen in deze markt gestapt en hebben banken hun Bancontact en Ideal etc ontwikkeld. En ondanks dat is er toch een een markt voor nieuwe betaaldiensten als Adyen b.v.

En ik hoor ook goede verhalen over de garantie die Paypal geeft op internet aankopen. Een vriend kocht een paar jaar geleden wat via Ebay van een verkoper uit Singapore. Het bleken vervalsingen en na melding bij Paypal had hij vrij snel van datzelfde Paypal het geld weer op zijn rekening. Die macht hebben ze ook als grote partij.

Paypal is vanwege de gemakkelijke en ook gratis integratie wel keuze no1 voor toepassingen als wij hier hebben. Het is aanklikken en klaar. Ik heb zelf al ruim 10 jaar een Paypal account en dat werkt altijd goed en ook erg gemakkelijk bij internet aankopen, abonnementen etc.

Maar het verhaal van Luinge laat zien hoe belangrijk het is dat je ook zelf de boel goed afschermt.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

RaymondvW

Actieve deelnemer
4 aug 2016
26
2
Forum was idd onleesbaar geworden op mobiel, dus met plezier een kleine donatie gedaan.
Een keertje uit- en inloggen was genoeg om de reclame te doen verdwijnen.

Mooie oplossing zo! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Dank dank dank! Ik lees en post voornamelijk op mijn mobiel en dat was niet meer te doen, heb een maand lang niet meer gekeken. Had daarvoor al gedoneerd, gisteren uit verveling toch maar weer het forum geopend en lees nu dit 😁 heel blij!
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Dit is ook wat mij is overkomen. Mijn Paypal is gekaapt door hackers.
Paypal op zich is veilig genoeg, maar als er iets aan de hand is is het moeilijk contact te krijgen.
Mijn hele ervaring is door een bevriende journalist geplaatst in computertotaal.: Wat kun je doen als je PayPal gehackt is? | Apps & Software | Computer!Totaal
Sterke wachtwoorden en daar waar het kan 2FA is de oplossing.
Ik maak gebruik van LastPass, dat is een plugin die in je browser installeert en vervolgens je wachtwoorden invult. Dan kan je overstappen op automatisch gegenereerde wachtwoorden. En wanneer mogelijk is 2-laags authenticatie aanzetten. Niet altijd fijn, maar wel het beste.

Daarnaast heb je een opensource tool KeePass. Daar kan je je wachtwoorden ook in opslaan. Als je dan een venster selecteer waar je je wachtwoord in moet geven en terug gaat naar keepass en selecteer auto-type dan worden je gebruikersnaam en wachtwoord gelijk ingetypt.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Nu laat de site sinds kort ook al reclame toe die je moet wegklikken om door te kunnen
is dat echt nodig?
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Jaap,
Ik zou er ook geen moeite hebben met een contributie maar een gratis moet je er echt wel in houden. Mijn eigen ervaring is dat je minstens een halfjaartje nodig hebt om 'de kat uit de boom te kijken' en moet ervaren wat het forum voor je kan betekenen. Voor je er voor wil gaan betalen moet je dus overtuigd zijn van deze 'waarde'.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Jaap,
Ik zou er ook geen moeite hebben met een contributie maar een gratis moet je er echt wel in houden. Mijn eigen ervaring is dat je minstens een halfjaartje nodig hebt om 'de kat uit de boom te kijken' en moet ervaren wat het forum voor je kan betekenen. Voor je er voor wil gaan betalen moet je dus overtuigd zijn van deze 'waarde'.
Hallo Ad, er is geen sprake van dat het forum niet meer gratis zou zijn. Op verzoek van een aantal forummers is er optie voor het doen van een donatie. Voor degene die een donatie doen is het forum in principe vrij van Google adds reclame. Minimum donatie is € 0,50 per maand, dus € 6,- voor een heel jaar ( het loopt per kalenderjaar).

Maar er zijn echt geen plannen om het forum achter een betaalmuur te zetten.

jaap
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
zoals je ziet is het scherm grijs en moet ik toch echt eerst op het kruisje drukken voordat je weer verder kan
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja, die bedoelde ik ook. Krijg het wel eens te zien op andere websites, niet op Woodworking. Heb ook al een half jaar niks aan de instellingen veranderd. Ik heb een account met donatie en dus zonder reclame en eentje zonder om af en toe te checken wat Google doet. Die zonder reclame is bij mij ook echt zonder reclame. Ik weet ook niet of dit van Google komt of dat er aanbieders zijn die zich stiekem in de browser nestelen. Mijn meeste werk doe ik op een Macbook met zowel de Safari als de Chrome browser actief. En deels werk op een pc met Windows, ook met chrome als browser.

jaap
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
ik ben op meerdere forums actief en krijg dit soort vensters alleen op woodworking.
sinds ongeveer een week.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.