Een reclame vrij forum? Doe een kleine donatie om een jaar reclamevrij te kijken.

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Ik heb ook geen moeite om te betalen voor een reclamevrij forum en denk daarbij aan bedrag van €10,- tot €15,- per jaar. Nu ben ikzelf natuurlijk pas lid geworden hier en de laagdrempeligheid is ook belangrijk. Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar een versie met reclame voor niet-betalende leden en een reclamevrij forum voor betalende lijkt mij veruit de voorkeur hebben. Daarmee blijft het forum voor iedereen toegankelijk. Alleen is dat technisch haalbaar?

Sandra
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik heb ook geen moeite om te betalen voor een reclamevrij forum en denk daarbij aan bedrag van €10,- tot €15,- per jaar. Nu ben ikzelf natuurlijk pas lid geworden hier en de laagdrempeligheid is ook belangrijk. Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar een versie met reclame voor niet-betalende leden en een reclamevrij forum voor betalende lijkt mij veruit de voorkeur hebben. Daarmee blijft het forum voor iedereen toegankelijk. Alleen is dat technisch haalbaar?

Sandra
Hallo Sandra, dat hebben sinds 2 dagen. Ik zie het als een experiment, een test. Als je donatie doet, van minimaal 6 euro, dat is € 0,50 per maand, dan is het forum voor een jaar reclame vrij.
Ik begrijp dat die boodschap wat versnippert door de tekst staat, er komt nog wel een uitgebreide mededeling. Eerst een paar dagen kijken hoe het werkt en of het wel bevalt.

jaap
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
zojuist een donatie gedaan, hoop nu wel dat de reclames tot een verleden behoren
Werd er wel een beetje vervelend van

groet
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Ik wil de pret niet bederven, maar is hier geen sprake van een tegenprestatie in ruil voor een donatie (gift)? Anderszijds zullen Google-advertenties ook inkomsten zijn.

U wordt gesponsord, krijgt subsidie, een gift of erfenis​

Als stichting of vereniging kunt u te maken krijgen met sponsoring (bijvoorbeeld in de vorm van kleding), subsidies (bijvoorbeeld van de gemeente) en giften of een erfenis. Wat dat betekent voor de btw, vennootschapsbelasting en schenk- en erfbelasting leest u bij:

U krijgt een gift of erfenis​

Een gift is een bijdrage uit vrijgevigheid. Er staat geen rechtstreekse tegenprestatie van u tegenover. Als u een gift krijgt, noemen we dit een schenking. Meer informatie over schenkingen en schenkbelasting leest u bij Schenken. Als u een erfenis krijgt, kan het zijn dat u erfbelasting moet betalen. Lees meer op Erven.

Gift en btw​

Omdat u geen tegenprestatie levert voor een gift, hoeft u geen btw te betalen over giften. Misschien moet u wel schenkbelasting betalen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
maar is hier geen sprake van een tegenprestatie in ruil voor een donatie (gift)? Anderszijds zullen Google-advertenties ook inkomsten zijn.
goeie opmerking
als lid kan ik niet verwachten dat jaap + andere beheerders gratis tijd in dit forum stoppen
over hoe zij dit met de fiscus regelen, maak ik mij alsnog geen zorgen
wat betreft 'giften', hangt een al dan niet vrijwillige bijdrage van de leden af van het principe van de vrije-markt-economie
dat wordt door een vraag&-aanbod-mechanisme geregeerd
een bijdrage van rond de 10 euro - zoals jaap aanhaalt - vind ik verantwoord, als je geen reclame wil
van hoeveel jaap + de anderen opstrijken lig ik minder wakker
winst = het loon van de vrije ondernemer
de klant beslist of het aangebodene de vraagprijs waard is
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Er is inderdaad sprake van "leden" op dit forum, zie ook de link bovenaan.
Maar formeel zijn wij geen leden maar bezoekers. Er is immers geen vereniging of stichting, toch?
Als dat wel zo is kan de donatie misschien in de vorm van lidmaatschapsbijdrage gegoten worden...
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
reclame is opzich niet het grootste drama maar wel als ze echt door je beeld heen rammen ,, dan wordt het zeer vervelend.

beetje reclame is prima maar dit is echt vervelend... hoe komt het dat het daar voor niet of nouwlijks was? en nu komt er een leger op je af wat dit forum een stuk minder leuk is geworden,,
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
had speciaal voor dit forum mijn ad-blocker uitgezet. Dit zodat er wat inkomsten waren dor reclame voor dit forum draaiende te houden. Dus heb natuurlijk met plezier een donatie gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
reclame is opzich niet het grootste drama maar wel als ze echt door je beeld heen rammen ,, dan wordt het zeer vervelend.

beetje reclame is prima maar dit is echt vervelend... hoe komt het dat het daar voor niet of nouwlijks was? en nu komt er een leger op je af wat dit forum een stuk minder leuk is geworden,,
Zie in dit topic bericht #19
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dan moet je afwassen bij Jaap, heb je geluk dat kerst net voorbij is. 😛
Ha, ha, ja Joris daar lijkt het wel op. Maar vandaag is het pas zondag en al 2 vrije luier dagen achter de rug, dat is wel een dikke meevaller!
Ben net even met de hond buiten geweest. Man wat een wind en regen. En het water staat echt hoog hier achter in de sloot. Wordt een hele dag binnen, een paar uurtjes laptop en vanmiddag maar in de schuur, geen straf! Kreeg net mailing van Rick Koorman en las dat hij vanmorgen ook al aan het werk was geweest :D.

Ik hoop dat de meesten nu tevreden zijn over het "reclame" verhaal, kunnen we weer met hout aan de slag.

Fijne dag allemaal,

jaap
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Is geen andere manier om te doneren dan credit card of paypal..? Ik heb geen van beide namelijk. Stuur me een een bankrekeningnummer en het is ook gepiept...
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Goed idee, de houtkachel aan, ik moet twee laatjes van een vakverdeling voorzien om de inhoud van talloze kistjes en blikjes in onder te brengen. Je moet namelijk altijd het onderste sigarenkistje hebben... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Persoonlijk had ik totaal geen last van reclame, want die kwam nooit door mijn filters heen. Maar toch wil ik graag mijn waardering voor dit forum tonen, dus heb ik net ook een donatie gedaan. Gewoon omdat het fijn is dat er een forum als dit is. Als genoeg mensen het voorbeeld van de mensen hierboven volgen, dan gaat het vast wel goed komen. Jaap en anderen, bedankt!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Beste allemaal,

De reclame op het forum is voor een groot deel van de forummers een te storende factor. Wat ik ook tune, het is niet goed genoeg. Ik merk ook dat verschillende platformen zoals, pc's, laptops, tablets en telefoon met verschillende besturingssystemen en browsers ook verschillende resultaten geven. En jullie opmerkingen neem ik zeer ter harte.

De komende dagen wil ik graag onderzoeken hoe we een versie van het forum kunnen maken die vrij is van de google reclame. Wat zouden jullie een redelijke oplossing vinden om dit te realiseren?

jaap
in andere berichten lees ik dat paypal de enige methode zou zijn om een bijdrage te storten
ik was zinnens om dat te doen, zodat ik een jaar lang reclamevrij dit forum zou kunnen bezoeken
toevallig hoorde ik deze morgen op de vrt een reportage over paypal

samengevat:
- paypal was 20 jaar geleden de enige betaalmethode & is samen met ebay groot geworden
- tegenwoordig kan je op het internet zelfs met bancontact betalen
- paypal rekent sinds oktober 2020 jaarlijks een vergoeding aan voor wie zijn rekening 1 jaar lang niet gebruikt
(hoeveel leden zullen paypal nog voor andere doelen gebruiken dan woodworking te steunen ?)
- rekeningen van paypal worden gehackt + de 'eigenaars' krijgen een incassobureau aan de deur
- de klantendienst van paypal is onbereikbaar

kunnen we niet gewoon met bancontact betalen ?
on-line of met overschrijving

hier staat het artikel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.