Een reclame vrij forum? Doe een kleine donatie om een jaar reclamevrij te kijken.

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Als de betalende leden dekkend zijn voor een reclamevrij forum zie ik niet in waarom er een scheiding zou moeten zijn tussen leden en bezoekers, dan kan het toch uit om het voor iedereen reclamevrij te houden? Desnoods regelen we voor de betalende leden idd een klein voordeeltje zoals een korting via de sponsors oid.

Die google reclame maakt het forum er niet mooier op en überhaupt vind ik de kapitalistische gedachte die er door gevisualiseerd word een nare kant van het internet.
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik heb de vorige keer 50 euro gedoneerd, en heb er elk jaar wel 50 voor over om geen reclame te hebben.
Ik zie geen reclame, maar ik blok adds, scripts, en meeste cookies, dus ik heb ze nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Ik begin me af te vragen of het wel aan het forum ligt. Maar goed, ik weet niets van ICT😅 Ik heb gedoneerd (vind het trouwens prima om dat jaarlijkst te doen. 25 euro is nog steeds veel goedkoper dan het goedkoopste tijdschrift dat je kunt vinden) maar had al een aantal weken weer gewoon reclames in beeld. Zowel op de telefoon als op de android tablet.

Bij het doorklikken naar een volgende pagina in een topic kreeg ik de laatste paar weken zelfs eerst een paginavullende reclame die ik dan wel weer kon wegklikken. Eergisteren kwamen daar ineens ook op de telefoon reclames bij die ik niet kon wegklikken. Deze reclames waren bijna schermvullend en scrolden mee met de tekst. Niet te doen.

Ik heb toen maar eens alle cookies gewist en opnieuw ingelogd en voila. Helemaal geen reclames meer. Op de tablet hetzelfde gedaan en ook daar geen reclames meer. Wie het weet mag het zeggen:unsure:.

Het is in dit draadje al eerder gesuggereerd, ik vind ook dat als er voldoende donaties binnen zijn, bijvoorbeeld na een jaarlijkse (?) oproep, dat dan het forum voor iedereen maar beperkt reclames zou moeten vertonen (of alleen zodanig dat het niet hinderlijk is). Zo blijft het voor iedereen aantrekkelijk om mee te doen. Ik denk dat dat de content ten goede komt.

Om het voor donateurs aantrekkelijker te maken zou er misschien ieder jaar wat forum-gereedschap o.i.d. verloot kunnen worden onder de donateurs?

n.b., ik realiseer me ook dat dit allemaal ook weer een extra bak werk met zich meebrengt...
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat het voor donateurs reclame vrij is, is pas sinds eind van de ochtend. Heb gisteravond en vanmorgen e.e.a. uit zitten zoeken.

Ik vind het echt fantastisch dat jullie zulke grote bedragen doneren, maar voor een add-free forum mag het echt wel wat minder. Minimum donatie is nu € 6,-, dat is € 0,50 per maand.

met hartelijke groet,

jaap
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joseph

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Als de betalende leden dekkend zijn voor een reclamevrij forum zie ik niet in waarom er een scheiding zou moeten zijn tussen leden en bezoekers, dan kan het toch uit om het voor iedereen reclamevrij te houden? Desnoods regelen we voor de betalende leden idd een klein voordeeltje zoals een korting via de sponsors oid.

Die google reclame maakt het forum er niet mooier op en überhaupt vind ik de kapitalistische gedachte die er door gevisualiseerd word een nare kant van het internet.

Tsja, websites, en de tijd die er ingestoken moet worden om de websites draaiende te houden, kost geld.
Dat geld voor een forum zoals hier, maar ook voor nieuws of welk ander sites dan ook.

Ik zie dat niet echt als een nare kant van het internet. Ik zie, zo nu en dan, ook graag geld terug voor de moeite die ik steek in dingen die niet alleen voor me zelf zijn.

Als Jaap tijd en geld in het forum moet steken om het georganisseerd en up-to-date te houden, dan moet dat ergens vandaan komen. (Lieft niet allemaal uit zijn portemonee.)

Dat is te doen wanneer je een forumpje op zet voor de lol, voor een handje vol mensen / vrienden.
Wanneer een grotere groep mensen er gebruik van maken, dan vloeit het voor de lol snel over in een part-time baan.


Tenzij je op een of andere manier een socialitsch / collectief gesponsord internet uitvind is dit wat we hebben.
(En zelfs dat zou je indirect betalen, dmv belastingen of iets dergelijks.)
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Best forummers,

Iedereen die een donatie heeft gedaan kijkt nu naar een forum zonder google advertenties. Als het goed is...

Als je nu een donatie doet, kom je automatisch in het systeem zonder advertenties.

Hoor graag of dat ook zo is, want die reclame is een wat ongrijpbaar fenomeen.

jaap
Ik heb op de ipad en iphone en laptop geen reclame(y)
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Hier lijkt het ook dik in orde! Dank hiervoor.
Ik denk dat als je een actieve oproep doet 1x per jaar (rond de kerst is daar erg geschikt voor ;) ) je vrij snel het komend jaar gedekt hebt in kosten. Daarnaast zou ik het ook helemaal niet erg vinden om wat meer van de landelijke partijen (of juist lokale) te zien als Baptist, gereedschappro etc etc. Ik denk dat die mannen (er zijn er veel meer) best interesse hebben om hier een actie op te mogen zetten. Het is voor hun een zeer goedkope manier om veel directe doelgroep klanten te bereiken. Dan snijdt het mes aan 3 kanten, het forum wint ermee, het bedrijf want meer omzet en de lezers want leuke actie.
Al geef je ze een vast rubriekje waar ze nieuwe dingen in kunnen zetten bijvoorbeeld. Daar liggen kansen denk ik.

Veel succes en dank voor alle moeite om dit mooie forum in de lucht te houden!

Groeten, Peter
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Inmiddels heb ik de donatie gedaan. Moest wel even een reclameblok dat over het doneerveld (daar waar je het bedrag invult) was geplaatst wegklikken 😅

Fijne kerstdagen allen en bedankt Jaap dat je dit zo hebt opgezet.
9284945B-75EF-4F4E-B1E7-6B73102B3AAC.png
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en vandikte

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Heb net ook gedoneerd, cookies gewist, opnieuw ingelogd, helaas nog wel reclames, moet jij handmatig iets doen @jaap?

Ik zie nu dat de teller bij de donaties wel omhoog is en geen reclames meer. Ik ben niet ongeduldig verder hoor.. Hou alleen niet van wachten ;-)

Hulde jaap!
 
Laatst bewerkt:

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Heb net ook gedoneerd, cookies gewist, opnieuw ingelogd, helaas nog wel reclames, moet jij handmatig iets doen @jaap?

Ik zie nu dat de teller bij de donaties wel omhoog is en geen reclames meer. Ik ben niet ongeduldig verder hoor.. Hou alleen niet van wachten ;-)

Hulde jaap!
Browser cache ook gewist?
En wat gebeurd er in Private Browsing?
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik zou graag willen doneren, maar ik heb geen paypal en ook geen creditcard. Is daar wat op te verzinnen?
Had ik ook niet. Je kunt vrij eenvoudig Paypal aanmaken. Was 10 minuutjes werk. Je kunt een Paypal account met creditcard maar ook met je bankrekening aanmaken.

 

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland
Reclame op zich lijkt een goede manier om kosten te dekken. Wat de funktionaliteit van de site voor mij beperkt, zijn de pop-ups op mijn android mobiel, ik begreep dat het op Apples ook zo is. Wegklikken heeft dan geen zin, ze blijven onmiddelijk komen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Reclame op zich lijkt een goede manier om kosten te dekken. Wat de funktionaliteit van de site voor mij beperkt, zijn de pop-ups op mijn android mobiel, ik begreep dat het op Apples ook zo is. Wegklikken heeft dan geen zin, ze blijven onmiddelijk komen.
Gebruikersvriendelijkheid is belangrijker dan alleen naar kosten kijken. Vandaar de oplossing voor een reclamevrije variant.

Veel plezier op het forum.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.