een nieuwe versie van het marktplein

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Zoals bij de grote update dit voorjaar al wel eens besproken, wilde ik graag een de forumleden een betere mogelijkheid bieden om hun spullen, zowel gereedschap als werkstukken, te koop aan kunnen bieden.
Ons nieuwe marktplein is bijna klaar, technisch werkt het allemaal, maar ik denk dat er nog hele goede ideeen zijn voor de indeling van de categorien etc.

Op http://www.woodworking.nl/marktplein is e.e.a. al vast te bekijken en te proberen.

Wat ik er graag mee wil bereiken:

1. Betere mogelijkheden voor forumleden om werkstukken, diensten en overige spullen aan te bieden
2. Door adverteren denk ik publiek aan te kunnen trekken die daarvoor belangstelling heeft.
3. Een manier om het forum te vrijwaren van aanbiedingen in postings
4. Zoals het lezen van een tijdschrift o.a. interessant is vanwege de advertenties, is dit ook een manier om het forum nog aantrekkelijker te maken.

Een punt van overweging is, om het marktplein alleen tot houtbewerkers te beperken, of ook producten en werkstukken toelaten van andere ambachten, zoals glas-in-lood, beeldhouwers etc.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en mening!

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Doet me denken aan marktplaats. Ziet er goed uit. Ik zou hier alleen aan hout verwante artikelen opzetten.
En geen branche vreemde artikelen. Dus wel beeldhouwen en houtsnijden maar geen glas-in- lood.
Is de verkoopsite gratis voor leden? (e.e.a. moet wel onderhouden worden) Zijn de advertenties tijdelijk of kan ik er ook een klein winkeltje mee beginnen?
 

M.Assen

Nieuw lid
29 jul 2010
11
0
www.martijnassen.nl
Hoe staat het nu met het nieuwe marktplein?
Is hij al officieel in gebruik? Ben al een tijd niet op het forum geweest :oops: en heb misschien het e.e.a. gemist.

gr. Martijn
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hoe ik er terecht kwam weet ik niet meer maar onze "BUREN"houden er een kek forum op na. Vooral de mix op de startpagina vind ik wel wat voor ons. Het dagelijkse nieuws uit de bouwerij in de ruimte zin des woords aangevuld met simpele trucjes. Ook is er de ruimte waar de scholen/studenten hun producten laten zien, dit vind ik een gemis bij ons. Dit is het verse bloed, zij kunnen zeker op deze manier een plaats vinden op het forum. Hoewel DUITS niet mijn favoriete taal is vond ik het er zeker leerzaam.
http://www.woodworker.de/forum/
HG Hugo
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Hugo, wat ben je ook een kerel :lol: Goed dat je ook een pb had gestuurd. Ik loop al langer met het plan rond nog een soort pagina/website voor het forum te bouwen; een blog, wat leuke tips, een overzicht van de laatste postings, misschien een rubriek bijzondere postings met verwijzingen, b.v. naar het mooie initatief "alles over schaven". etc. Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze graag.

jaap
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap en mede lezers
Zoals het mij op het web al vaker is opgevallen zijn het de continue veranderingen, vooruitgang heet dat. Ik kan mij nog herinneren dat dit forum in een nieuw jasje werd gegoten. Eerst even vreemd ,maar wel lekker ;)
Dat we met dit forum veel meer mensen bereiken zien we aan de continue stroom van nieuwe leden die zich voorstellen. Weer een nieuwe JAS is denk ik geen slecht plan. Er word regelmatig gevraagd naar een plaats om onze eigen producten te verkopen. Ook zie ik regelmatig mensen zoeken naar VAKMENSEN, die zijn hier mijns inziens zat aanwezig. Ik denk dat er in een nieuwe vorm ook meer ruimte kan zijn waar de leden "echte"reclame voor zichzelf kunnen gaan maken. Zomaar een paar overdenkingen over onze toekomst.
Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.