Een nieuw gezicht

Doc

Actieve deelnemer
Nou ja, gezicht... een nieuwe avatar.

De naam is Doc (niet mijn echte naam natuurlijk) woonachtig in Bergschenhoek, Zuid-Holland. 39 jaar jong, getrouwd en twee kinderen.
Als opleiding heb ik Multimedia Vormgeven gedaan aan het Grafisch Lyceum Rotterdam, van 1999 tot 2002, en na het behalen van mijn diploma heb ik eerst 5 jaar bij een interieur architect gewerkt waar ik CAD tekeningen en 3d visualisaties maakte.
Daarna ging ik aan de slag als web developer. Eerst deed ik alleen frontend werk (wat de bezoeker ziet) maar langzamerhand ging ik steeds meer programmeerwerk doen. Na bijna 9 jaar was het tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe werkgever maar eenmaal gevonden bleek na een week al dat dat niet de juiste keuze was (van beide partijen).
Na 3 weken een punt erachter gezet en toen heb ik 2,5 maand werkloos en overspannen thuis gezeten. In die periode ben ik heel veel gaan klussen in en om het huis, en ik kwam erachter dat ik daar heel veel rust en voldoening uit haalde.
Maar van een uitkering kun je niet leven, dus in december 2017 weer aan de slag gegaan bij een web bureau. Daar werd echter mijn contract na 6 maanden niet verlengd, waardoor ik weer werkloos thuis kwam te zitten. In die periode heb ik heel veel nagedacht over wat ik wilde. Eén ding was zeker, ik wilde achter dat bureau vandaan en het liefst met mijn handen gaan werken.
Tijdens mijn middelbare school en opleiding werkte ik op zaterdagen en in vakanties bij een aannemer waar ik van alles en nog wat heb gedaan, en dat beviel altijd heel erg goed.
Ik heb toen een tijdje bij een vriend van mij gewerkt en onder andere zolders verbouwd: zoldervloer maken, HSB wanden plaatsen, electra aanleggen, dakramen plaatsen etc.
In september 2018 ben ik gestart met de vakopleiding Meubelmaken aan het HMC in Rotterdam en in januari 2019 als timmerman begonnen in de schadeherstel (brand-, lekkage-, storm- en inbraakschade herstellen).
Daar werk ik momenteel nog steeds en ik heb kort geleden te horen gekregen dat mijn contract in oktober met nog een jaar wordt verlengd.
Intussen heb ik afgelopen juni ook de vakopleiding succesvol afgerond en mag ik mijzelf gediplomeerd meubelmaker noemen.

De komende tijd zag ik vooral veel lezen hier, maar aangezien ik net ben begonnen met het verbouwen van mijn garage om een werkruimte te creeeren zal ik daar ook een topic van maken om de voortgang te tonen.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Doc. Ja, lekker met je handen bezig gaan werkt inderdaad therapeutisch. Ik zie dat zelfs bij collega’s met twee linkerhanden ( denken ze zelf. Valt in de praktijk erg mee;)). Veel plezier!
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Doc, welkom en bedankt om je verhaal zo open en eerlijk te brengen. Het stukje "rust en voldoening door handenwerk" herken ik heel erg. Ik wens je veel geluk en succes in je nieuwe carriere als timmerman.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Welkom! What's up Doc? ;-)

Het lijkt me leuk om wat foto's te zien van klussen die je zoal doet (als dat mag) en uiteraard kijk ik uit naar het topic over je garage.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.