Een krukje

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Hoi WR1944 ( :) Mijn collega heet Jaap, die sprak ik terwijl ik aan het typen was, vandaar waarschijnlijk de verwarring).

Wat ik bedoelde met de laatste opmerking: De poten (gemeten over de kopse kant) zijn wat smaller dan de steunvlakjes. Ethetisch zou je de steunvlaktjes nog kunnen bijwerken zodanig dat die evenwijdig lopen met de lengterichting van de poten. Dan wordt het meer een geheel.

groet,

Glen


Dag Jaap,

Leuk om te lezen en te zien hoe je ons meeneemt door het proces. Met een handige tip voor degenen (waaronder ik) die geen draaibank hebben. En met een strak eindresultaat. En zien we op de achtergrond nog de tuinstoel die nu geen plek meer biedt voor jouw inspiratie?
Laat je het zo of werk je het krukje nog af met olie oid? En maak je de 8 graden steunvlakjes nog evenwijdig met de rest van de poot (kniesooropmerking!)

groet,

Glen[/QUOTE]
 

WR1944

Oud hout
Voor gebruik in een werkruimte, zeker de mijne, maak ik me niet zo druk om het estetische aspect van m'n projecten. Ik heb trouwens ook weinig estetisch inzicht. Voor mij staat functionaliteit voorop en als het er ook nog leuk uitziet is dat mooi meegenomen maar zeker geen bewust verkregen resultaat.
Je opmerking begrijp ik helaas nog steeds niet. Bedoel je de steunvlakjes onder aan de poot, waar het op de grond staat. En als je de 8 graden blokjes onder de zitting bedoeld snap ik het nog minder. Misschien kan je met een simpel schetsje de zaak uitleggen. Ook al heb ik weinig op met estetica, ik wil wel graag de commentaren begrijpen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.064
1.695
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi krukje WR1944 en functioneel. Mooie foto's zeker hoe je de het ronde stuk aan de poten freest. En het is een basisontwerp waar je je fantasie nog wel wat op kan uitleven, een zitting met een beetje zitvorm, spijltjes tussen de poten etc. Mooie post!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.