Een Japans huis - van ontwerp tot voltooiing

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Slow tv, heerlijk en wat een vakmanschap en oog voor detail. Die beitels zijn mooi en perfect geslepen. Ik geef of neem die tijd niet voor mezelf en had al snel mijn Kapex gebruikt voor het inzagen van die grote vlakken( joints)
dank voor het delen!
 

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
196
186
Driebergen Rijsenburg
Mooie film idd! Ik was een jaar geleden in Japan, er is helaas maar een klein deel van de bevolking die het zich kan permitteren om de traditionele technieken, processen en materialen toe te passen. Dat geld ook voor deze houtbouw constructies. Het is een bizar land, ik zou er graag weer heen willen.
 

alexandervanbaelen

Actieve deelnemer
31 jul 2019
83
23
Hoeilaart
Zeker eens bekijken later!

Het titel deed me in ieder geval aan dit filmpje denken dat ik onlangs gezien heb. Die kerel doet sowieso heel interessante dingen, zoals een paal zo perfect aftekenen dat ik op een rots geplaatst kan worden (slechte beschrijving maar bekijk het even in zijn filmpjes :) )

Raising our Japanese timber frame, no machines, just one mans hands, ASMR

Alexander
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
Wat een pracht huis.

Onbetaalbaar om dat hier te maken (helaas) en wat een vakmanschap.
Is er iemand die het merk beitels herkent wat er wordt gebruikt ?, je ziet een complete kist vol met allerlei maten. Machtig om te zien.

Edwin
Wellicht een lokale smit waar hij al 30 jaar mee samenwerkt? En dan waarschijnlijk ook naar zijn zeer exacte specificaties. Alles ziet er helemaal custom uit. Mooi zeg!
🧐
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.