Een beetje van Eames

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.552
910
Bij gebrek aan recent materiaal, nog een werkje uit de oude doos. Begin 2012 gemaakt voor een vriend met interesse in 'Mid-Century Design'.
Geen eigen ontwerp maar geleend van Charles en Ray Eames, die in 1960 een drietal walnoot krukjes ontwierpen. Volgens Ray moest je er gemakkelijk op kunnen zitten maar ook een kopje thee op kunnen neerzetten. De zitting kreeg daartoe een lichte holling met een centraal vlak, onder- en bovenvlak waren gelijk.

Mijn versie is van Sapeli mahonie en niet echt geschikt om op te zitten (al zien ze op de eerste hulp wel gekkere dingen).
Afhankelijk van het beoogde gebruik zijn mijn 'krukjes' omkeerbaar, een vlak is dicht en het andere is voorzien van een gat. De bedoeling daarvan wordt uit de foto's wel duidelijk.

P1020154.JPG

P1020155.JPG

P1020156.JPG

P1020157.JPG

Het geheel werd met een setje diner- en bolkaarsen verpakt in een wijnkistje. Vriend & vrouw waren er blij mee en gebruiken ze nog.

Ik zie nu dat de symmetrie rammelt en ik vooral de voeten best wat beter had kunnen schuren. Ben blijkbaar met de jaren toch kritischer geworden 😊. Puntje voor John!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.