Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Deze bijl heb ik een aantal jaren maar sindsdien geen brandhout meer opgeslagen. Nu wel en hij doet goed dienst in het kloven. Hij weegt een kilo of 3 a 4 dus een grote jonger. Mooi is dat hij volgt een vorm die oer Nederlands is en volgens mij komt nergens anders voor. Daarvan vind ik hem wel bijzonder. Helaas heeft de vorige eigenaar hem in de azijn of iets dergelijk onder gedompelde - komt vak voor door simpelweg onwetenheid - maar ondanks hij houdt toch wat moois over En laat zien een mooi vakmanschap van de smid.
Dit bijl gemaakt door Jan Arendtz te Amsterdam in 1664 heeft zeker een andere bedoeling maar de overinkomsten lijken mij duidelijk behalf deze met een schacht ( wat meer voorkomt) en die mijn met een oog of zelfs een kraag constructie. Zelfs de materiaal lijken dicht op elkaar Zo ver ik het kan zien.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.