Ebay UK en Royal Mail track en Trace

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.919
628
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik ben fan van de boeken van John Seymour en wilde graag het boek "lost arts and crafts" nog een keer hebben. Die kon in ik Nederland niet vinden en heb er uiteindelijk eentje via Ebay in het Verenigd Koninkrijk besteld.

Via emails van de Royal Mail keurig op de hoogte gehouden met track en trace code. Echter het staat nu op geleverd bij een Ebay Hub in het VK en verder hoor ik er niets meer van. Ook geen nieuwe Track en Trace. Ondertussen is dat al twee weken geleden. Iemand ervaring hiermee? Gewoon afwachten?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.191
990
Enschede, Twente
Ik ben fan van de boeken van John Seymour en wilde graag het boek "lost arts and crafts" nog een keer hebben. Die kon in ik Nederland niet vinden en heb er uiteindelijk eentje via Ebay in het Verenigd Koninkrijk besteld.

Via emails van de Royal Mail keurig op de hoogte gehouden met track en trace code. Echter het staat nu op geleverd bij een Ebay Hub in het VK en verder hoor ik er niets meer van. Ook geen nieuwe Track en Trace. Ondertussen is dat al twee weken geleden. Iemand ervaring hiermee? Gewoon afwachten?
Waarschijnlijk ligt het in een douane-depot te wachten op inklaring en afhandeling voordat het op de NL post gaat. Dat is mijn tenminste vorig jaar overkomen. F*cking Brexit…

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
262
140
Omgeving Alkmaar
Dit klopt. Een ebay verkoper ziet jouw adres niet, maar verstuurt het pakketje naar een ebay depot. Daar krijgt het pakketje een ander label en track and trace voor het verdere deel van de reis. De ene keer duurt het langer dan de andere, maar ik heb tot nu toe gelukkig al mijn ebay pakketjes ontvangen. Eén keer heb ik helemaal geen code ontvangen, maar uiteindelijk wel een pakketje.

• Leuk

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.919
628
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dit klopt. Een ebay verkoper ziet jouw adres niet, maar verstuurt het pakketje naar een ebay depot. Daar krijgt het pakketje een ander label en track and trace voor het verdere deel van de reis. De ene keer duurt het langer dan de andere, maar ik heb tot nu toe gelukkig al mijn ebay pakketjes ontvangen. Eén keer heb ik helemaal geen code ontvangen, maar uiteindelijk wel een pakketje.
Bijzondere procedure. Vooral omdat de beloofde levertijd dus niet de levertijd naar mij is, maar naar het Ebay hub. Tevens was de foto van 'proof of delivery' van zo'n rolcontainer in die hub.

Naja, dit schijnt dus vaker voor te komen. Ik wacht het wel af.

Dit is de 2e keer nu dat ik gedoe heb met dingen uit het VK, inderdaad na de Brexit. Maakt het wel echt minder interessant..

YM25

Nieuw lid
16 mrt 2018
20
7
op boekwinkeltjes.nl vind ik vaak tweedehandse boeken. Daar heb ik ook boekstra.nl getroffen,
een importeur die echt heel veel kan opsnorren en altijd een goede inschatting van de levertijd geeft.

• Leuk

WeNS

Actieve deelnemer
25 dec 2020
55
32
Oost Groningen
Ik kan dit beamen. Heb hetzelfde meegemaakt met een levering uit Engeland na een aankoop op Ebay. Komt helemaal goed!

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.523
817
Moordrecht
Daarom ben ik zo blij dat mijn pleegzusje in de UK woont. Er is regelmatig verkeer tussen NL en UK, dus meestal hoef ik niet lang te wachten. En het scheelt weer kosten

LFlab

Post veel
7 mei 2018
1.010
319
Rosmalen
Dat Global Shipping Programme van eBay UK duurt vaak lang idd, eerst moet het door de verkoper opgestuurd worden naar de hub, en dan vandaar uit komt het na inklaring naar NL.
Vind het zelf nogal duur, maar ik kocht vaak schaven in Engeland, en die zijn zwaar, als je dan kijkt wat shipping bij bv Royal Mail, dan vallen die kosten van het GSP wel mee. Invoerrechten is wel een dingetje beetje jammer, Brexit sucks (en daar komt heel engeland nu ook achter....).
Maar een week of 2-3 ben je zo verder, na een week is het op de hub (soms pas na een dag of 10), dan nog een paar dagen processing, dan nog een dag of 4 naar hier.

Maar je boek is dus wel op de hub aangekomen (Pitney Bowles), en toen teruggestuurd naar de verkoper? Dan zal het misschien zodanig beschadigd geraakt zijn dat het adres niet meer leesbaar is of zo?

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.919
628
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Klopt, op de T&T historie staat dat ze geprobeerd hebben om de adresgegevens handmatig te achterhalen. Ook al bij DHL. Daar zal wat fout gegaan zijn. Ik heb ondertussen contact met de verkoper en hij gaat er van zijn kant ook achteraan.

Het gaat om €30, tis allemaal niet zo'n ramp mocht het niet goedkomen, die dingen gebeuren. Maar Ebay UK is voor mij nu eigenlijk wel verleden tijd, ook vanwege de importheffingen inderdaad.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.366
3.479
Gaanderen
Ik had vorig jaar ook problemen met een bestelling uit engeland. Wilde net de creditcard betaling terugdraaien.
Werd het pakje bezorgd. Pakje was een dag na bestelling verstuurd. Wel 8 weken onderweg geweest.
Waar ik me vooral zorgen overmaakte, was dat de verkoper niet reageerde. (lag in het ziekenhuis)

LFlab

Post veel
7 mei 2018
1.010
319
Rosmalen
Wel een aantal keer een Record schaaf van net na de tweede wereldoorlog voor een een euro of 50 op de kop weten te tikken via eBay UK, dus, tsja. En met een beetje opletten koop je er een die recht uit een schuur komt (ipv een die door een sjacheraar is samengesteld).
Maar zeker voor wat lichtere items is dat GSP killing, te duur. Wel eens gekeken of eBay.COM inmiddels weer interessant is, weet nou niet meer wat ik daarvan vond, maar daar wordt wel zoveel meer aangeboden.

Edit:
In the US ook 25USD en 20USD shipping, dus 43 euro, en dan nog invoerrechten (maar soms heb je geluk :) ).

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.919
628
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.