EB Hc260 VVD bankje voor 350,- op marktplaats

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Afstelling (krijg je er wat mee gevlakt) geluid (geen gekke ratels), compleet (kappen), werkend in alle standen (microswitches in orde en worden alle rollen aangedreven). Messen scherp etc. Maar voor dat geld is er vast wat ruimte voor een beetje onderhoud en nieuwe messen. I'm no expert though
 

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Ik hoop vooral dat het een gebruiker is, ik heb nog nooit met zo’n machine gewerkt en zou er als complete leek naar toe gaan. Sterker nog, deze machine staat eigenlijk nog niet eens op de wensenlijst, maar de als zo’n kans zich voordoet ;)
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.802
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik hoop vooral dat het een gebruiker is, ik heb nog nooit met zo’n machine gewerkt en zou er als complete leek naar toe gaan. Sterker nog, deze machine staat eigenlijk nog niet eens op de wensenlijst, maar de als zo’n kans zich voordoet ;)

Je begint meestal met het maken van één vlakke kant aan je hout, door deze over de bovenste tafels te bewegen. De achterste tafel (na het mes) staat hoger, de voorste kun je verstellen om de diepte te bepalen (wat je eraf haalt, dus).

Daarna ga je de net vlak gemaakte kant tegen de geleider aandrukken, die je meestal op 90 graden hebt staan. Je maakt op deze manier een 90 graden rechte hoek aan je werkstuk.

Daarna open je de tafel (of je haalt ze eraf, het verschilt per merk/model) en ga je de onderste tafel gebruiken, welke in hoogte te verstellen is. Je hebt nu twee vlakke zijdes aan je hout, en die ga je naar onderen leggen. De rechte zijde word zodoende gespiegeld door de messen, die bovenlangs draaien. Dat proces herhaal je voor de andere rechte zijde en voilá, je hebt een perfect vierkante of rechthoekige balk/lat.

In de praktijk kun je nog veel meer, maar dit is een basishandeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek

Doe er je voordeel mee
En een iets luxere voor meer dan het dubbele

 

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
En een iets luxere voor meer dan het dubbele

En voor mij 5x zover rijden, dus dat gaat over voor mij ;)

super bedankt voor de uitleg trigger! Mocht ik gaan kijken ga ik ook de tip van HTBDTL gebruiken ;)
 

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Dat en voor mooi te ver weg, dus nog maar even geduld tot er een keer eentje in de buurt valt, zo hoog is de druk niet ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.