Easy wood vervangmesjes.

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
188
5
Hulshout
Ik heb draaibeitels van easywood met vervang mesjes. Ik ben er tevreden van enkel de mesjes vind ik veel geld in aankoop. Nu had ik bij ali express er is gekocht maar die kwaliteitis is toch een groot verschil. Weten jullie een alternatief of hebben jullie wel goede ervaring met mesjes van ali expres?

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
188
5
Hulshout
ben geen draaier
zelfs nog nooit van vervangmesjes voor een beitel gehoord
maar mogelijks zijn dat dezelfde mesjes als je in ander houtbewerkingsmateriaal vindt
maw: wat zijn de maten ?
Zoals deze je hebt ze van 9 mm en 11mm zowel rond als vierkant. De vierkantte heb je in drie opties recht beetje afgerond en harder afgerond.

Bijlagen

• Screenshot_20260117_214609_Chrome.jpg
    Screenshot_20260117_214609_Chrome.jpg
    25,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.165
3.895
Gaanderen
Ik heb er twee geprobeerd. Blackline van Schulte, specifiek voor kunststof pennen. Het is niet mijn ding. Ik heb niet het idee dat ze scherp zijn. Voor een lastig klein hoekje gebruik ik ze nu.

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.526
400
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Het zijn de enige beitels die ik gebruik, ik ken de andere niet dus ik kan ze helaas niet vergelijken.
Tot nog toe heb ik veel beuk, essen en wat iep gedraaid en daar werkt het perfect mee, met robinia had ik wat meer moeite.

• Leuk
Waarderingen: kire

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.290
828
‘s-Hertogenbosch
Ik gebruik voor dit soort schrapers wisselmesjes van jso trasco ( keermesgroeffrees) . Ik meen dat ze 10x10 zijn en andere zijn 12x12. Deze zijn ongeveer €25,— - €45,— per 10 .Voor de driehoekjes heb ik ze van bahco ( de verfkrabber) net als de druppel, peer en ronde krabber. Deze zijn rond de €11,—
Slijpen doe ik ze eventueel ondersteboven op een korrel 600 waterproef schuurpapier
Ik weet niet of je schroefjes passen, zelf vond ik de easy wood te duur voor een geïmporteerd stukje ijzer wat ik zelf ook kon maken. Dat is mijn mening.
Groetjes John

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
188
5
Hulshout
Ik weet niet wat jij duur vind maar ik haal ze bij Ali en dan zijn ze zeer betaalbaar rond de 15 euro voor 10 stuks. Tasp en Xcan zijn 2 merken die diverse soorten enmaten hebben. Beide hebben een zeer goede standtijd.
Nee die van aliexpress zijn niet te duur maar snijden bij mij niet zo goed, veel slechter dan die van easywood. Ik heb die ook van tasp.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.