easy•rocker•v2.0 schommelstoel in “massief berken multiplex”

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Heel leuk topic alweer dat ik zeker nog een (aantal) keer ga doornemen (y) Eindresultaat is enorm knap! De kleinere rugleuning is een grote visuele verbetering. Het enige dat ik wrs anders gedaan zou hebben is de 'steunen' van de armleuning met white behandelen ipv de gekleurd Rubio. Dan had je echt enkel de zit- en leunvlakken in kleur. Maar goed, doet helemaal geen afbreuk aan het geheel.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

Risikoos

Actieve deelnemer
14 okt 2021
107
47
Regio Apeldoorn - Zutphen

dankjulliwel voor de leuke commentaren!

ik heb helemaal niks met wapens...
Een paar van mijn vrienden zijn actief in de vergunning vrije schietsport (luchtbuksen met name) en airsoft. Dan kom je nog wel eens wat tegen.

De mooiere kolven worden dacht ik gemaakt van 1 mm dik fineer, inderdaad met iets van een kleurbad geïmpregneerd zodat de kleur door en door is. Daarna met de nerf parallel op elkaar gelijmd. Hierdoor heb je geen 'last' van dwars lopende draadrichting wat afdoet aan het uiterlijk.
Technisch gezien is het dan eigenlijk gemaakt van multiplex, zonder de voordelen, maar met (bijna) alle nadelen van masief hout 😅.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Heel leuk topic alweer dat ik zeker nog een (aantal) keer ga doornemen (y)
het is wel een hele boterham geworden. als er een prijs voor het langste verslag was …
De kleinere rugleuning is een grote visuele verbetering.
dank, dat vind ik zelf ook.
Het enige dat ik wrs anders gedaan zou hebben is de 'steunen' van de armleuning met white behandelen ipv de gekleurd Rubio. Dan had je echt enkel de zit- en leunvlakken in kleur.
ja, dat was logischer geweest want die zijn eigenlijk deel van het frame. ik heb het niet gedurfd om de armsteunen zonder lijm, enkel met schroeven aan de steunen te bevestigen, vandaar de keuze. zeker ter overweging voor een volgende exemplaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.