DWS 780 Verstekzaag bodemdelen niet helemaal vlak (zie foto*) garantie of in te stellen?

BaieBayou

Nieuw lid
17 mrt 2019
7
0
Hoi een foto zegt meer dan 1000 worden

20201014_164314124_iOS.jpg

Weet iemand of ik dit kan verstellen?

is dit een garantie kwestie of dikke pech en moet ik het er maar mee doen of is dit fout marges normaal?

ik dacht nog of ik de base kan verhogen om dit te verhelpen? maar ik twijfel of ik dat zelf moet doen en of het wel stabiel blijft





20201014_164651025_iOS.jpg


Bedankt alvast voor de feedback
 

BaieBayou

Nieuw lid
17 mrt 2019
7
0
je doelt op het hoogteverschil tussen cm 13 en 14,5 ?
de overgang van foto 1 naar foto 2 kan ik moeilijk vinden
Ja ik bedoel de overgang tussen 13 en 14,5 cm

die tweede foto vroeg ik me af ik bij de schroef/bout de hoogte in kan stellen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
heb de dws 780 opgezocht
is een dure machine van rond de 800 euro inc
ken de nrs niet uit het hoofd, maar denk dat ik 10 jaar geleden een gelijkaardig type gekocht heb
dit niveauverschil heb ik nooit gecontroleerd, en ik heb me daarover ook nooit vragen gesteld
als het tot 0,5 mm beperkt is, dan zou ik me daarover geen zorgen maken
daarmee bedoel ik dat het beter is dat het vaste draagvlak waarop het hout rust, hoger zit dan de ronddraaiende cirkel van de afkortzaag
het is vooral op het vaste draagvlak dat je hout bij het zagen steunt
het omgekeerde zou een ramp zijn, want dan zaag je vertikaal niet in 90°
ik verwacht ook niet dat je stukken hout zal zagen die zo kort zijn dat ze enkel op het cirkeldeel steunen
ik vergelijk het met het niveauverschil tussen mijn (bewegende) wagen van mijn stationaire zaag en het vaste deel van de zaagtafel
ik heb mijn leverancier daarop aangesproken
zijn antwoord was dat dit ook bij altendorf zo is
en dat is voor mij aanneembaar
anders heb je het risico dat je hout op de zaagtafel schuurt, en de snede niet haaks is
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Ik heb even bij mijn beide 780's gekeken. Bij de eerste van 10 jaar oud zit er echt geen enkele speling en de tweede van een jaar oud misschien 0,2 mm.
Als het 1 mm is zou je er misschien last van kunnen krijgen maar alles eronder zou ik me niet zoveel zorgen om maken. Het is tenslotte ook een "bouwzaag" en niet bedoeld om er supernauwerkige zaagsnedes voor meubels maken mee te maken.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Je zou ook kunnen overwegen om er een dikke vinyl sticker op te plakken en op maat van de 'tafel' te snijden. Stevig, en met een beetje geluk ligt alles dan op dezelfde hoogte.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Zal b.v. Met een ring onder het draaibare gedeelte best op te vullen zijn, maar gezien de minimale speling zou ik me niet druk maken. Heeft weinig invloed op het zaagresultaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.