Duceroir zaagtafel te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Wegens verhuizing verkoop ik mijn Duceroir zaagtafel. Het is zeer goedwerkende en nauwkeurige zaag.
* volledig gietijzer
* ongeveer 200 kg (schatting)
* verrijdbaar onderstel
* langsgeleider kan kantelen voor verstek zagen van planken en balken (zaagblad kantelt niet)
* langsgeleider met fijnafstelling
* zaaghoogte verstelbaar tot maximaal 85mm (kan nog een groter blad in eventueel)
* 220 volt motor 2.2 kW
* zelfbouw omkasting t.b.v. stofafzuiging, originele omkasting is aanwezig
* zit geen spouwmes op maar wel een voorziening om het spouwmes te plaatsen
* inclusief 2 zelfbouw sledes
* vraagprijs 250 euro
* locatie: Den Hoorn (ZH)
* Voor transport is de tafel verwijderbaar en ook de motor kan worden losgehaald.

Graag reactie via PB.

1604764301364.png
1604764327040.png

1604764344143.png

1604764366903.png

1604764386297.png

1604764404680.png

1604764446464.png
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Is er geen interesse hier? Als de vraagprijs wat te hoog is dan sta ik open voor elk aannemelijk bod. Het is een mooie zware tafel en ideaal om mee te beginnen!
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Zot als je die niet verkocht krijgt voor die prijs.....

Stukken degelijker en preciezer dan de veredelde bouw- en werfzagen waar de meesten mee beginnen.....
 
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De prijs is verder prima. Maar je moet er wel ruimte voor hebben. Die DeWalts zijn toch wel wat compacter. En verstek zagen gaat met dit apparaat natuurlijk niet echt fijn.
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Zal het voor de zekerheid even opmeten vanavond maar volgens mij is ie 60cm breed en 80cm diep. Wat bedoel je met 'zaagafstand'? Als dat de afstand tussen langegeleider en zaagblad is, dan gebruik ik daar nu een duimstok/rolmaat voor. Of een schuifmaat voor kleine stukjes. Met de fijnafstelling van de zaag kan je heel nauwkeurig instellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RonaldVereycken

Tochondar

Nieuw lid
12 nov 2020
10
7
48
Stad aan 't Haringvliet
Ha Thomas,
Ik heb op zich wel interesse, maar...

Hoe is de stofafzuiging met jouw gemaakte bak.
In hoeverre is de langsgeleider parallel, danwel parallel te stellen?
Transport is voor mij wel een aandachtspunt. In hoeverre is hij uit elkaar te halen en wat wegen de losse delen dan nog?

Daarnaast ook wel benieuwd naar jouw afwegingen als je een nieuwe zaagtafel zou nemen na je verhuizing (of is dat geen optie meer)...

Ik hoor het graag.

Groeten,
Olivier
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Beste Olivier,

De stofazuiging aan de onderkant werkt goed met de bak, maar zoals bij elke zaag komt er ook stof vrij via de bovenkant van het werkstuk. Meest ideaal zou zijn om ook afzuiging boven de zaag te hebben. Die zit er nu niet op. De tafel heeft montage punten rondom dus het zou wel mogelijk zijn om daar iets op te maken.

De langsgeleider loopt perfect gelijk met de sleuf voor de dwarsgeleider. Het gehele bovenblad is te verdraaien t.o.v. van het zaagblad zodat deze ook parallel staan (staan nu heel goed).

Qua transport heb ik hem zelf opgehaald in een Skoda Octavia in de volgende losse delen:
- Langsgeleider
- Motor + ophanging
- Tafel
- Voet
- Zaagas

Ik heb hem in mijn eentje uit de auto gekregen en in mijn werkplaatsje opgebouwd. Met name de voet en tafel zijn los toch behoorlijk zwaar. Maar je hoeft hem maar 1 keer op te bouwen uiteraard

Bijn mijn nieuwe huis ben ik nu een grotere werkplaats aan het bouwen waar ik ruimte krijg voor een roltafel. Ik heb een Wadkin BGP gekocht. Zelfde leeftijd en bouwstijl. Mijn budget laat een nieuwe SCM of Hammer helaas niet toe dus ik zou altijd kiezen voor een tweedehands machine uit de jaren '50-'70. Kwaliteit is werkelijk onverwoestbaar. Daarnaast zijn onderdelen (lagers, motors, etc.) vaak standaard en te verkrijgen.

Groet,
Thomas

---aangepast omdat ik bedacht dat ik de zaagas ook los had van de voet---
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.