Dubbelzijdige tape

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Hoi!

Iemand een idee waar ik dunne (!) Dubbelzijdige tape kan halen? Ik heel stoer een "template" gemaakt van mdf om op een mooi stuk eiken te plakken en zo langs de freestafel te halen. Maar die Amerikanen laten het altijd makkelijk lijken op youtube. Enige tape die ik kan vinden is knetter dik en enorm sterk..
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.123
519
Moordrecht
Ik gebruik tapijttape. Dat is dun en sterk, dat klopt, het is ook drukgevoelig, hoe harder je aandrukt, hoe vaster..

Je kan ook de schilderstape/secondelijm truc gebruiken, maar dit is min of meer dezelfde dikte als tapijttape. De tape is uiteindelijk wel makkelijker verwijderbaar..

Zo heel dun is helemaal niet nodig, zolang je de tape goed verdeeld over je oppervlak

Is dit dun genoeg?
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.586
Gaanderen
Ik zou geen foam dubbelzijdig kopen. Dat is dan weer meer werk om dit te verwijderen. Tapijttape fototape bijna alles werkt. laat het niet te lang zitten en heel goed schoonmaken is ook niet nodig.
 

Risikoos

Actieve deelnemer
14 okt 2021
107
47
Regio Apeldoorn - Zutphen
Ik gebruik (ik dacht bison) spuitlijm icm schilderstape. Als je de lijm na 1zijdig opspuiten eerst een 20 min laat drogen werkt het daarna als een soort klitteband.

Werkt perfect, ook ideaal als je een voorgevormd schuurblok of iets dergelijks nodig hebt (daarbij kwam het idee van de spuitlijm) spuitljm op t schuurpapier, even laten drogen, vastplakken op de vorm en gaan
 

KGR

Actieve deelnemer
26 apr 2022
33
7
Westerwolde
Dakdekkers gebruiken veel dunne dubbelzijdige tape op het dak om dampremmer mee vast te zetten op staaldaken. Ik weet niet precies welk fabrikaat dat is, maar dat kost volgens mij geen vermogen.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.123
519
Moordrecht
Ik gebruik (ik dacht bison) spuitlijm icm schilderstape. Als je de lijm na 1zijdig opspuiten eerst een 20 min laat drogen werkt het daarna als een soort klitteband.

Werkt perfect, ook ideaal als je een voorgevormd schuurblok of iets dergelijks nodig hebt (daarbij kwam het idee van de spuitlijm) spuitljm op t schuurpapier, even laten drogen, vastplakken op de vorm en gaan
Dan is schilderstape met secondenlijm icm activator toch veel handiger? zit direct vast. Voor het schuurblok idd spuitlijm, is veel meer zeker
 
  • Leuk
Waarderingen: MdeJongh

Dgo

Nieuw lid
13 dec 2021
21
8
Utrecht
Je zou ook kunnen kijken naar dubbelzijdig zeiltap, dat is echt alleen maar een vliesje met aan twee kanten plaksel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MdeJongh

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Bedankt voor de, vele, tips! Ik zal ze eens proberen. Was ook deel voor een slee die ik had gemaakt voor in m'n vandiktebank. Stuk hout op een vlakke slee leggen, de delen die omhoog staan ondersteunen, en zo door de vandiktebank. Dan zou ik met 1 vlakke zijde uit moeten komen. Omdraaien en weer door de vandiktebank en voila. Maar goed dan wil je het hout ook wel vast op die slee hebben. Ik ga de tapijt tape van de action eens testen en de superlijm truc! Bedankt!!
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.647
701
Antwerpen
Was ook deel voor een slee die ik had gemaakt voor in m'n vandiktebank. Stuk hout op een vlakke slee leggen, de delen die omhoog staan ondersteunen, en zo door de vandiktebank. Dan zou ik met 1 vlakke zijde uit moeten komen. Omdraaien en weer door de vandiktebank en voila. Maar goed dan wil je het hout ook wel vast op die slee hebben.
in dat geval lijm ik een dun stootlatje op de plank en zet het te schaven hout vast met lijmpistool. Bij het verwijderen van die tapijttape beschadig ik mijn MDF slee
 
  • Leuk
Waarderingen: MdeJongh

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.788
748
Enschede, Twente
Bedankt voor de, vele, tips! Ik zal ze eens proberen. Was ook deel voor een slee die ik had gemaakt voor in m'n vandiktebank. Stuk hout op een vlakke slee leggen, de delen die omhoog staan ondersteunen, en zo door de vandiktebank. Dan zou ik met 1 vlakke zijde uit moeten komen. Omdraaien en weer door de vandiktebank en voila. Maar goed dan wil je het hout ook wel vast op die slee hebben. Ik ga de tapijt tape van de action eens testen en de superlijm truc! Bedankt!!
Vaak doet men dat door met wiggen/wiggetjes het hout te stellen en dan ter plekke van de wiggen alles te fixeren middels een lijmpistool.
 
  • Leuk
Waarderingen: MdeJongh

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Ah dat is wel grappig want ik deed dat eerst met een dotje lijm van de lijmpistool en beschadigen toen mijn slee haha! Misschien toch wat minder dan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.