Dubbel kruisstaal van AliExpress

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Weer een AliExpress special :D
Dubbel kruisstaal20190527_193126.jpg

20190527_193104.jpg

Prima ding, ook niet spotgoedkoop, dus dat verklaart dat ook wel. Wel groter dan ik verwachtte, dus op het houtje waar ik het op uitprobeerde was het een beetje frommelen. Normale werkstukken zijn groter, denk ik maar, maar hij is wel groter dan zo'n rond enkel kruisstaal.
Mesjes zijn scherp, vastzetten van de armen gaat prima met die schroeven, de basis is vlak.

De link: Ali dubbel kruisstaal
Gratis verzending, en volgens mij heb ik met paypal betaald, vind ik altijd wel zo handig.
 
Laatst bewerkt:

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Kennelijk! :)
Maar je vindt hem ook wel bij andere winkels, de truuk is er 1 te vinden die gratis verzend en paypal doet.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Da's een mooi stuk gereedschap. Net hun winkel online bekeken.daar staat wel meer mooi spul tussen....en zit je al snel weer een half uur te klikken op Ali...hahaha
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Op dit moment zitten de snijwieltjes vastgeschroefd, horen ze mee te draaien? Eens aan een collega vragen, ook een hobby houtbewerker, en die heeft zo'n exemplaar van Veritas, die Baptist verkoopt.
In principe zou ik het schroefje een klein beetje kunnen lossen en het met blauwe loctite vastzetten zodat het schroefje niet losser loopt bij gebruik. Volgens mij zit er niet iets van een lagerbusje of zo in die ervoor zorgt dat het wieltje meedraait. Net bij Veritas zitten kijken, en die zit ook simpelweg met een platverzonken schroef op het einde geschroefd. Hoort ie mee te draaien?
 
Laatst bewerkt:

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Snijwieltje hoort vast te zitten. Dat gezegd te hebben, ik heb een ook eigen gemaakt kruisstaal van hout met een geslepen carrosseriering en die zit wel een beetje los en kan draaien en dat werkt ook perfect :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.