druk met onderhanden werk

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb het druk met allerlei dingen in mijn woonkamerwerkplaats. Heb nog te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren op alle mooie dingen die op het forum gebeuren. We zitten dit jaar op bijna 100 berichten per dag gemiddeld, met meer dan 55.000 bezoeken per maand! Ben redelijk druk in mijn eigen werkkot (mooie term van onze zuiderburen). Heb een bedje voor mijn dochter gemaakt, wat bijna klaar is, zondag moet het eigenlijk in de slaapkamer staat. Het is gemaakt van de rubberwood verlijmde panelen uit de lokale bouwmarkt, en er zit veel schilderwerk aan. Ik gebruikt verf van Jotun, ook uit de lokale bouwmarkt. 2 keer primer en 3 keer aflakken. De grote vlakken doe ik buiten, maar het droogt veel te snel voor de bewerkelijke delen. Dat kon ik weer wegschuren en bij de airco nog een keer over doen. De knoppen heb ik met acrylverf goudkleurig gemaakt en nu wil ik het verfwerk nog wat verouderen. Een bureautje voor de buren, precies zo als ik die ook voor ons zelf gemaakt heb. Een klein werkbankje met een blad van 40 x120 cm voor een nederlandse familie hier die zeer behulpzaam waren toen we net gearriveerd waren. Kreeg vandaag van iemand (werkt op de amerikaanse ambassade) een houten draak die bij de verhuizing een stuk van zijn staart verloren is. Het lijkt wel maccassar ebben, het snijwerk is niet super mooi, maar het is een heel stuk hout. Ik denk dat ik de staart met epoxy lijm weer aan de rest vastmaak.
De laatste foto van de gekleurde plankjes is voor mij echt een leuk project, de rest volgt.

jaap








Attached files
 

Xiso

Nieuw lid
28 jan 2011
16
0
Ga je nog iets met de draak doen of is hij klaar nadat je de staart erop hebt gelijmd?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.