Dronken Boomstam

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Kwam net dit kavel tegen. verder niet zo bijzonder, vond het wel grappig om te zien hoe de stam gezaagd is! Zo te zien is er iets mis gegaan met de hoogte instelling van de zaag tijdens het zagen. of de zaag heeft iets hards geraakt en is z'n zetting kwijt geraakt. Wel bijzonder m te zien!

Schermafbeelding 2021-09-04 om 19.40.12.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en arjaano

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Op het begin is wel duidelijk te zien dat de zaag even weg loopt en verder op zit ook een golf
Mischien met de aanvoer rollen wat mis gegaan
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Ik vermoed dat het zaaglint niet (genoeg) op spanning heeft gestaan. Het lint gaat dan "zoeken" met als resultaat een golvend oppervlak.

Grt. René
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik had met dit te maken, de zagerij waar Ik/wij veel werk voor deden hadden een nieuwe gebruikte lintzaag gekocht in Duitsland.

Er was een nieuwe loods gebouwd en de zaag kwam met een ingenieur die hem opzette, toen moest er gezaagd worden, en het werkte niet goed, toevallig was Ik een eindje gaan fietsen (Zondag middag) en kwam Ik langs de zagerij en de zager zat voor bij de straat op een stam te rusten, Ik vroeg hoe het allemaal ging, hij zegt tegen mij "we gaan failliet".

Anyway ze hadden veel geld investeert and werk aangenomen en nu konden niet zagen, en de Duitse mensen kwamen niet voor een tweede keer, (zoek het zelf maar uit) zij waren niet schuldig.

Zo Ik ging met de zager even kijken en zag het probleem, de zaag maakten golvende sneden, enkele vragen en Ik vroeg voor een goede lange waterpas, en die had hij, wat bleek was dat de zaag niet verticaal geplaatst was, zo de zaag dook omlaag tot de spanning hem weer naar boven stuurde.

Half uur later stond de zaag mooi recht en werkte perfect, dat was een goede middag en wij twee waren blij !!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
weer een mooie anekdote, Leo.
Dat moet voor die zager een grote opluchting zijn geweest

groeten

Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.