Ik ben sinds gisteravond de gelukkige eigenaar van deze kisten.
Het was iets meer, en iets groter en zwaarder dan op de foto's duidelijk was
.
Vanzelfsprekend was het gisteravond en vanmiddag pakjesavond. Ik heb al erg leuke dingen gezien.
De komende tijd ga ik me lekker bezig houden met die dingen opknappen.
Ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen dus ik heb (bijna) alles maar een beetje gefotografeerd per categorie. De volgende stap wordt een beetje verder de soms aanwezige merkjes identificeren en kijken wat het meest de moeite waard is om aan te beginnen.
Het leek me leuk op dit een beetje vast te leggen in flink veel foto's en met jullie te delen. Hulp bij het identificeren en tips voor het opknappen zijn uiteraard meer dan welkom!
ps. de tekst gaat steeds over de foto eronder
Pompschroevendraaier en twee tangetjes

Verschillende vijlen en raspen

Gekke schroevendraaiers, waarvan 1 absurd lange

Hamertjes en steeltjes (achteraf heb ik nog wel nog een hamerkop gevonden geloof ik.)

Meet en afteken dingen en een soort raar pingen ringetje met metalen pinnen.
De winkelhaken zijn geloof ik aardig recht

Een hele verzameling beitels, van minicuul tot gigantisch tot zwaar mishandeld.
De meeste van de beitels zijn nog best aardig scherp.
Een liniaal van 30 cm en 60cm ernaast voor een idee van de maat.

Gutsen voor- en achterkant. Sommige zijn echt enorm. Mijn pa had het erover dat sommige wel eens handgesmeed en heel oud zouden kunnen zijn.

Ik mag verder geen foto's meer toevoegen, want max 10 per bericht en als ik een nieuw bericht plaats dan wordt het hier bij geplakt, dus de rest moet even wachten
Het was iets meer, en iets groter en zwaarder dan op de foto's duidelijk was
Vanzelfsprekend was het gisteravond en vanmiddag pakjesavond. Ik heb al erg leuke dingen gezien.
De komende tijd ga ik me lekker bezig houden met die dingen opknappen.
Ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen dus ik heb (bijna) alles maar een beetje gefotografeerd per categorie. De volgende stap wordt een beetje verder de soms aanwezige merkjes identificeren en kijken wat het meest de moeite waard is om aan te beginnen.
Het leek me leuk op dit een beetje vast te leggen in flink veel foto's en met jullie te delen. Hulp bij het identificeren en tips voor het opknappen zijn uiteraard meer dan welkom!
ps. de tekst gaat steeds over de foto eronder
Pompschroevendraaier en twee tangetjes

Verschillende vijlen en raspen

Gekke schroevendraaiers, waarvan 1 absurd lange

Hamertjes en steeltjes (achteraf heb ik nog wel nog een hamerkop gevonden geloof ik.)

Meet en afteken dingen en een soort raar pingen ringetje met metalen pinnen.
De winkelhaken zijn geloof ik aardig recht

Een hele verzameling beitels, van minicuul tot gigantisch tot zwaar mishandeld.
De meeste van de beitels zijn nog best aardig scherp.
Een liniaal van 30 cm en 60cm ernaast voor een idee van de maat.

Gutsen voor- en achterkant. Sommige zijn echt enorm. Mijn pa had het erover dat sommige wel eens handgesmeed en heel oud zouden kunnen zijn.

Ik mag verder geen foto's meer toevoegen, want max 10 per bericht en als ik een nieuw bericht plaats dan wordt het hier bij geplakt, dus de rest moet even wachten
Bijlagen
Laatst bewerkt: