Drechseltage 2013 bij drechselbedarf Schulte in GroB hesepe

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
123
2
Neede
Hallo,

Zaterdag was ik bij Hans Schulte in GroB Hesepe en hij attendeerde mij erop dat ze 20 en 21 sept. open dagen hebben.

Bij deze wil ik jullie er ook mee bekend maken (voor wie het nog niet wist).

Heb hier mijn toekomstige draaibank al gezien. Kon helaas voor mijn nog niet geleverd worden moet wachten tot na 21 sept. helaas.

gr. Gert
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
He dat zijn dezelfde dagen als de opendag van willyvanhoutte

Welke draaibank heb je op het oog?
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Deze dagen zijn zeker de moeite waard, er staan meestal wel meerdere mensen demo's te geven. Je kan de kunst dus een beetje afkijken en zelfs vragen stellen wanneer je iets wil weten. Verder is het gewoon erg gezellig, de kans is groot dat ik ook ga dus mochten mensen in de buurt van Zwolle wonen kunnen we misschien eaa combineren.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Inderdaad kun je daar de topdraaiers uit Engeland, Nederland en Duitsland ontmoeten. Zo b.v. Holger Graf: hij is drechselmeister - een geschoolde all round houtdraaier, die tevens de uitgever is van het Duitstalige "Drechselermagazin", waar ik evenals voor ons eigen blad "Radius" gastschrijver ben over bijzondere houtdraaivormen en technieken.
Holger Graf laat waarschijnlijk uitholtechnieken zien. Crown uit Engeland komt vaak met aanbiedingen van beitels.
De taal is vast geen probleem, want dhr.Schulte verstaat goed Nederlands. Bovendien lopen er enkele Nederlanders rond die behulpzaam bij vragen van bezoekers. Er is gratis koffie en vlak bij is er een voortreffelijke "Konditorei" met allerlei lekkers.
Wie zich oriënteren wil in deze houtdraaischool moet daar zijn.
Ik ga in ieder geval die zaterdag kijken en afwerkspullen aanvullen.
vr.gr. Jan Pranger.
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
123
2
Neede
Mooie draaibank heb je gekocht Gert.

Jammer dat ik de demodagen niet kan. Had er graag willen kijken.

Gr Marco

Ja dat vindt ik ook, hoewel de foto het prototype is.
Ik zag dat de uiteindelijke draaibank nu op de site van Schulte staat. (http://www.drechselbedarf-schulte.de/)
De kleurstelling is wel iets anders geworden, maar ook niet gek.

Ik ga 21 sept wel naar Schulte om daar even rond te kijken.

Gr. Gert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.