Draak

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Mooi zeg! In hoeverre zat die vorm al in het hout, en hoeveel heb je er zelf nog in versneden (op de tanden na dan)? Mooi dat je dit er in hebt gezien!
 
Mooi zeg! In hoeverre zat die vorm al in het hout, en hoeveel heb je er zelf nog in versneden (op de tanden na dan)? Mooi dat je dit er in hebt gezien!

Bedankt allemaal ;)

Ik heb de snuit iets stomper gemaakt. De bek was een smallere scheur deze is wijder geworden om meer de bek vorm te accentueren en de tanden kwijt te kunnen. Ook krijg je daardoor meer mogelijkheid om de tanden in het tandvlees of lip te laten vallen.
Ik dacht eerst dat de oogkas te groot was geworden na het verwijderen van de rotte delen. Het puntje wat uitsteekt voor het oog geeft nog meer diepte.
Het oog zelf is van Juniper ( Jeneverbes ) net als de tanden en de iris is van wengé.

Ik heb de onderdelen nog niet bevestigd/vast gezet. De stronk moet eerst nog fff verder indrogen, zit nu nog op 20% vocht.
Bij veel van de gevonden stronken zit er meestal een uitstekende aan wat uit goed hout bestaat. De vorm en de lengte van dat stuk bepaald veelal de vorm.

Het oog heb ik via de achterzijde eerst een stukje papier ingedrukt, toen de contouren van het bestaande gat afgetekend. Daarna deze zo goed mogelijk overgezet in het stuk jeneverbes . Na een paar keer passen en hier en daar wat bijsnijden was dit het resultaat.

Prachtig om te doen, laat gewoon je fantasie bepalen wat het wordt. Soms heb ik een stuk meerdere malen bekeken en gedraaid en zelfs even weer terug gelegd voor ik er iets in zie. Je moet wel wat geduld hebben als ze erg vochtig zijn.

Groet Edwin
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.