Draaiwerkje tweedekker

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een aantal jaren geleden heb ik een tekening ontworpen voor m'n leerlingen om een tweedekker te draaien. Nu geef ik les in de 7de jaren en is hij niet meer gemaakt op school.
In bijlage vind je een PDF-bestand met een projectietekening. Deze is verkleind om op een A3-formaat te plaatsen. Ik ben bereid alle detailtekeningen op de forum te plaatsen. Zijn er liefhebbers?
Zo ja, het kan nog een tijdje duren om ze erop te plaatsen omdat ze nu in het tekenprogramma SOLID EDGE staan. Ik moet ze nu nog overbrengen naar AUTOCAD en daar de pdf-bestanden van maken.
Alle nodige afmetingen zullen er op staan.
Deze tweedekker kan dienen om de kast te plaatsen en je kan er elektriciteit in voorzien om aan de plafond te hangen of op een nachttafel te plaatsen.
Het kan zijn dat het maar pas volgende week is wanneer ik alles kan realiseren.

Bekijk bijlage Tweedekker projectietekening.pdf

tentoonstelling 21 en 22 juni 2008 003.jpg
hieronder een foto in mijn zoon zijn kamer
P3160899.jpg
Hier gewoon op een nachttafel. Met een lamp kan ook en dit kan je zien op de bovenste foto.
P3160900.jpg
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Sirjacobsd,

Leuk ontwerp, ik heb zeker interesse, is het niet voor nu , maar ingeval ik ooit opa wordt zeker iets voor de kleinkinderen :)


Menno
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
IK zal er volgende week zeker mijn werk van maken. Het zal zeker naar het einde van de week toe zijn omwille van stagebezoeken die ik moet doen bij m'n leerlingen.
Het zal met veel plezier geplaatst worden op de forum.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forum leden,
Zoals beloofd heb ik er mijn tijd van gemaakt om de tekeningen van deze tweedekker om te zetten van Solid Edge naar AUTOCAD 2014 studenten versie. Via AUTOCAD heb ik ze in PDF-bestanden geplaatst.
Iedereen mag ze gebruiken, maar let op als je ze laat afdrukken dat de printer of plotter op ware grootte is ingesteld. Als je dit niet doet en je meet op uw afdruk, dan kan het wat verschillen in milimeters.
Alles is op schaal 1/1 geplaatst op de tekenbladen. Er zijn 3 bestanden op een A1-formaat en 1 bestand op A2-formaat.
Ik hoop dat ik jullie hiermee een plezier kan doen. Het is een eigen ontwerp van mij geweest enkele jaren terug.
Doe me één plezier, spoed u snel naar uw draaibank en laat het mooiste exemplaar op de forum komen.
Veel plezier en geniet van het project.
Indien er personen een foutje ontdekken of een afmeting te kort hebben, laat het weten. Ik pas het aan.
Ik zal deze bestanden nog bij het forum deel tekeningen plaatsen.
Geniet hieronder van de bijlagen en succes.
Groeten, Sirjacobs Didier (België)
Bekijk bijlage 001 Tweedekker projectietekening A1-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 002 Tweedekker romp A1-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 003 Tweedekker staart A2-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 004 Tweedekker vleugels en diversen A1-formaat schaal 1-1.pdf
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
René13,
De tekeningen van de tweedekker zijn geplaatst bij het onderdeel tekeningen zoals u al aangaf en u vind ze hier ook. Bij het onderdeel tekeningen heb ik nog wat foto's geplaatst van onderdeeltjes.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.