Zoals ik het geslepen heb is volgens mij niet de juiste…….
Ik ben begonnen met een zaagblad waar de tandjes op waren door de aanraking met steen-beton-stucwerk en dergelijke… eigenlijk een vern******kt zaagblad zo te zeggen.
Hier heb ik op de amaril steen alle resten afgerost waardoor er een braam ontstond

. Tijdens het slijpen stond m’n draaibank gewoon te draaien zodat ik het uit kon proberen…. Het schraapte wel maar het was meer krassen.slijper uit en bandschuurmachine aan om het zaagblad kops glad te maken met scherpe randjes, uiteindelijk ging deze slijpronde er een vouw aan met een hoek van pak-em-beet tussen de 45 en 80 graden ( is hier te excact in geschat )Proberen… ging al beter omdat de braam egaler was. Met de diamant vijl de vlakken afgebraamd en met een aanzetstaal uit de keuken, een nieuwe braam eraan getrokken richting het vlak…

Er kwamen krulletjes af en stof. Na nog wat uitgeprobeerd te hebben uiteindelijk geprobeerd om een zo haaks mogelijke vouw te schuren en de platte kanten met de diamant vijl af te vlakken waarna met het aanzetstaal net over de top te trekken zodat de braam aan de platte kant zit….
Misschien heb gewoon geluk gehad maar ik ben over het resultaat tevreden….
Misschien dat iemand mij tips kan geven omtrent het slijpen van een schraapstaal, ik meen zelfs dat
@Wim Kluck hier op de odh een workshop zou geven ( heb ik effe gemist)
Het zal niet gegaan zijn zoals het hoort en er is eea te verbeteren.
Was een lang verhaal maar hopelijk geeft het een beeld hoe ik het ben aangevlogen
Groetjes John