Mijn bank weegt 570 KG plus het gewicht van het onderstel, gemaakt van een lengte 25 cm I beam en die zit vastgelast op 32 cm Dia. dikke hogedruk pijpen, dan nog meer staal er aangelast en die bank staat goed vast met 8 bouten in de betonnen vloer, Ik heb deze bank zoveel uit balans gehad dat Ik de betonnen vloer kon voelen bewegen, heb toen daarna de bouten wel even allemaal nagekeken of ze nog goed vast zaten
Ik heb persoonlijk meer dan een keer gehad dat mijn bank begon te wiggelen met het laagste toerental, en dat verdween door de snelheid te verhogen, en na het stuk meer vlak en rond te draaien was dat probleem weg.
Ik was op een van de club avonden waar een draaier een groot stuk hout had uitgehold had en hij een groot probleem kreeg met vibratie bij het lage toerental that hij gebruikte, waar Ik suggereerde om de snelheid te verhogen, hij dacht niet dat dit een goed idee was, maar probeerde het even, en ja de vibratie verdween, werkte toen verder met een hoger toerental.
Vorige week had Ik een stuk hout in mijn midi lathe en het begon te schudden, Ik draaide vlug de snelheid hoger en Ik kon toen het hout rond draaien, het werkte in deze gevallen, dat will niet zeggen dat dit altijd het geval is.
Maar waar de wiggle mooi met de bank samenwerkt en het heen en weer wiegelt, kan een vluggere rotatie dit tegenwerken, Ik heb did zelf dus verschillende keren meegemaakt.
Ook over het vast schroeven, Ik kijk er zo tegen aan, dat als gewicht op een plank onder de bank wel goed is, om dan te zeggen dat de vloer er aan vast te schroeven slecht is, geen zin maakt.
En ja er is altijd wel een grens natuurlijk, maar die kun je wel verleggen tot op zekere hoogte, gebruik je verstand en leer nieuwe dingen, mijn OPA zei “je bent nooit te oud om te leren” en daar ben Ik het helemaal mee eens
Even gekeken wat Oneway zegt, en vond dit
Gewicht er aan vast zetten om het beter te balanceren werkt goed, maar vergeet niet dat dit gewicht verminderd moet worden als je meer van dat uit balans hout weg draait.