Draaibank onderstel 2.0

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.894
1.229
‘s-Hertogenbosch
Afgelopen weken weinig gedraaid, niet dat ik niks gedaan heb buiten wat vakantiebezigheden . Wat ik wel gedaan heb was wel draaibank gerelateerd.

Een aantal weken geleden heb ik een topic gestart over Transportkist en onderstel voor draaibank
en heb na de verkoop van m’n toenmalige draaibank een Nova comett aangeschaft.
Deze is een stuk lichter en ruim 10 centimeter korter. Dat schept mogelijkheden.
De kist die ik toen gemaakt had is meteen na het vertrek kortgemaakt omdat vermaken een creatieve beperking zou vormen.
Een aantal weken een noodoplossing gehad om uit te proberen en in te draaien.

Uiteindelijk na veel wikken en wegen en passen en meten m’n ontwerp aangepast en in productie genomen.
Een kist op wielen met afneembaar deksel en uitneembare voorkant, waar in opgeruimd kan worden een veiligheidsscherm , poten om te stabiliseren , ophoog blokken om meer ruimte te creëren onder de bank.
Dit past er allemaal in en heb nog ruimte over voor een stroomhaspel en eventueel nog wat meer……
De uitneembare voorkant is bedoeld om de bank na het inladen van de kist ( in de auto) nog in de kist te plaatsen.
Verder had ik me voorgenomen dat het opstellen hooguit 5 minuten mocht duren,
Ik denk dat het nu nog 5 zijn welke in de toekomst terug gebracht kan worden naar 4 minuten 🫣. Niet dat dat van belang is maar dan blijft er meer tijd over voor andere zaken…..
Genoeg gepraat hierover, heb van het maakproces verder geen foto’s, maar dit is het resultaat geworden IMG_9621.jpegIMG_9624.jpeg
De steunen voor het scherm krijgen nog een andere vorm en de ophoging wordt ook nog aangepast voor iets meer stabiliteit maar de hoofdlijnen zijn er.

Uitgeprobeerd qua stabiliteit is het ook al op een linke manier door iets bewust ongestabiliseerd in te spannen.

Na dit uitproberen ben ik begonnen aan een ander project waarover op een later moment een nieuw topic gestart wordt, maar wil het hier toch even benoemen,
de JODA 2.0 . ………..IMG_9612.jpeg
Binnenkort gaat het weer verder met diverse draaiwerk met deze projecten op de achtergrond…..

Bijlagen

• IMG_9619.jpeg
    IMG_9619.jpeg
    169,7 KB · Weergaven: 7

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.