Draaibank met aardlek probleem

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
115
144
Vlijmen
kleine update na een halve dag nog wat testen. Ik heb alle kabels vervangen, maar ook dit geeft geen witte rook. Nog even dubbel gecheckt met een andere dc motor (wel minder watt), die doet het wel. Denk dat @SunRayes gelijk heeft dat de wikkelingen ergens ‘lekken’. Op 4 juni komt een kennis op bezoek en die neemt zn Megger mee, ben benieuwd of die concreet bevestiging kan geven. Zodra ik dan wat metingen heb gedaan kom ik weer met een update. dank allen voor het meedenken en de suggesties!

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
115
144
Vlijmen
Zoals beloofd nog een laatste update. Inmiddels de motor doorgemeten met een Megger, en inderdaad hij maakt ergens sluiting, jammer maar helaas. Ik ga op zoek naar een alternatieve motor om de draaibank weer werkend te krijgen.
heeft iemand hier toevallig ervaring met reserve onderdelen bij HBM, of iemand een passende motor liggen die ik mag overkopen?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.120
2.546
Klein-Brabant, Vlaanderen
De hoofd differentieel moest 300 of lager zijn. Eentje van 100 of 30 zoals ik mijn installatie gemaakt heb was ook toegelaten. 300 mA als enige beveiliging vond ik zelf niet veilig, vandaar de 30 mA voor alles. En laatst was ik blij dat bij een klant een 30 mA stond en geen 300. Een 300 schakelt niet af bij rechtstreekse aanraking, een 30 wel.
@mathieu,
ik stel jouw gedreven bijdragen op prijs
daarom pik ik er op in
ben het met jou volledig eens dat het best is om een 30 mA te hebben
beter die dan enkel een 300 mA aan het begin van de installatie
het is mij in de lessen altijd ingepeperd dat er minstens een 300 + een 30 moesten staan
blz 89 vind ik het onderstaande
als ik dit strikt toepas, dan zet ik aan het begin van de installatie een 300 + nadien per 8 stroombanen een 30
ik ga er van uit dat we bij aanpassingen maximaal in die richting evolueren

1749412209310.png

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.120
2.546
Klein-Brabant, Vlaanderen
als ik het goed heb wordt in BE alles achter 1 afdekplaat als 1 geteld.
je mag dus in principe op 8 verschillende plekken een afdekplaat met 5 WCDs hebben op 1 groep hebben.
maar op 9 plekken een enkele afdekplaat met 1 WCD mag niet.
niemand heeft ooit gezegd dat de regels logisch zijn.
tja @jorisvh, de logica is soms ver te zoeken

in het vorige arei moest een wasmachine op 4 mm² staan
nu ja, dat was blijkbaar een vergetelheid

de regelgevers veroorloven zichzelf enige slordigheid
ten slotte bepalen enkel zij hoe het moet

dat 8 afdekplaten met 5 wcd's even goed mogen als 8 afdekplaten met 1 wcd is ook vandaag nog een lachertje
maar oh wé . . . als er 1 afdekplaat met 4 wcd's + 1 lichtschakelaar staat, tellen die samen voor 2
op die ene afdekplaat mag je wel je stofzuiger, microgolf, broodrooster + strijkijzer steken
maar als er een led-lampje van 10 watt bijkomt, ben je er bij
:LOL:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.