Draaibank loopt niet center

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Klopt was ook mijn groothandel toen ik mijn winkel had Ga er als particulier maar naar toe en vraag om een bout. Succes niet verzekerd.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ja Ik weet niet hoeveel dingen veranderd zijn in Nederland terwijl Ik weg ben, In mijn tijd in Nederland hadden wij heel weinig WhitWorth bouten, meestal alleen in Engelse Machines maar de normale Imperial Engels en Amerikaanse inch maten (duimse maten) waren stil standaard, maar MM maten kwamen er steeds meer in, staal en pijp materiaal was ook nog allemaal in inch maten, dat is natuurlijk wel handig voor mij omdat het altijd heel makkelijk voor mij is om de maten om te zetten van mm naar inch maten en omgekeerd uit mijn hoofd.

Zo Ik verwachte dat die duimse maten toch nog wel gebruikt werden, Canada is official metrisch, maar met onze Amerikaanse buur waar Inch maten nog steeds gebruikt word, blijven die maten hier ook nog steeds in gebruik, en Ik dacht dat het ook in Europa nog in gebruik kon zijn.

Maar als de OP de maten kan opmeten dan is dat ook wel OK maar het is niet makkelijk om zeker te zijn van de 55 of 60 graden te meten, also WW draad is nu obsolete en niet meer gebruikt in nieuwe producten, alhoewel Ik verwacht dat deze draad Imperial is en niet WW.

We zullen het moeten afwachten om dat uit te vinden wat het nu precies is, weten we al welke draaibank het is en wie het gebouwd heeft ??
 

vuden

Nieuw lid
16 nov 2015
2
0
Hoi. junior.
Kan je mij van de bovenstaande foto ( center ) me maat doorgeven van de schroefdraad !!
Carlo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.