donkere ring in eiken stamhout

Boo

Actieve deelnemer
Hallo

natuurlijk, bomen reageren op allerlei omstandigheden, maar dat is nog niet hetzelfde als 'pijn lijden' of zelfs voelen.
Het zijn puur chemische en natuurkundige processen zonder een vorm van bewustzijn.

Dat neemt niet weg dat ik alles om me heen wel vaak zo benader, beetje tegenstrijdig:p
Zal wel komen door al die kinderboeken die ik altijd voorgelezen kreeg en nu zelf ook voorlees..

groeten Bo
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hallo

natuurlijk, bomen reageren op allerlei omstandigheden, maar dat is nog niet hetzelfde als 'pijn lijden' of zelfs voelen.
Het zijn puur chemische en natuurkundige processen zonder een vorm van bewustzijn.

Dat neemt niet weg dat ik alles om me heen wel vaak zo benader, beetje tegenstrijdig:p
Zal wel komen door al die kinderboeken die ik altijd voorgelezen kreeg en nu zelf ook voorlees..

groeten Bo


We raken misschien een beetje offtopic maar volgens Boeddhisten hebben alle vormen van leven een bewustzijn, zelfs mineralen.
Natuurlijk zijn er wel allerlei vormen van bewustzijn en ik kan me voorstellen dat dit ver verwijderd is van wat jij bewustzijn noemt.
Ik vertel dit alleen ter kennisname, wij als westerlingen hoeven niet altijd de wijsheid in pacht te hebben tenslotte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.