Dobbit

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig blad voor houtbewerking met maten er bij om iets te maken. ik doe ook nog regelmatig andere klusjes. Nu dacht ik aan dobbit. Wie heeft ervaring dit blad en video‘s?
groet
 
Laatst bewerkt:

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Als je kijkt op Dobbit.be heb je een goed beeld. Ook in YouTube zoeken op Dobbit geeft veel hits. Uitleg op simpele wijze, voor iedereen te begrijpen. Op zich niets mis mee, maar veel herhaling in een ander jasje.

Wel voornamelijk op klussen en verbouwen georiënteerd en niet zozeer op houtbewerking.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Dobbit is een mooie startplaats. Maar hou er wel rekening mee dat de houtverbindingen vaak beperkt blijven tot schroeven of deuvels (met uitzondering van een picknickbank waar ze zwaluwstaartverbinding gebruikt hebben). Dit wellicht om het laagdrempelig te houden.
Edit: kijk misschien eens in de bib voor je je zelf abonneert op het tijdschrift.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hulpverlener

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
285
119
Wetteren, Belgie
Er is ook Dobbit TV en als ze daar eens iets met houtbewerking doen, krijg ik spontaan braakneigingen. Niet dat ik zo'n goede houtbewerker ben, maar daar is het wel heel triest. Ik heb niet de indruk dat je er veel zal kunnen leren, tenzij je interesses verder gaan dan hout. Als de verhoudingen hetzelfde zijn als op TV, denk ik aan zo'n 10 à 20 %.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig blad voor houtbewerking met maten er bij om iets te maken. ik doe ook nog regelmatig andere klusjes. Nu dacht ik aan dobbit. Wie heeft ervaring dit blad en video‘s?
groet
Je kan ook een tripje naar Baptist maken en Dictum heeft ook boeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.