Do it yourself masters

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
334
130
Ik zie ook een beetje allebei de kanten, en het is niet per se een kwestie van jong en oud. Ik zie veel mensen, ook 35+, die totaal niet handig zijn en eigenlijk niets kunnen op dit gebied, geen plankje doorzagen, maar ook geen fietsband plakken of muur verven. Ze besteden hun problemen uit, soms zijn ze wel heel goed in iets anders.
Tegelijkertijd zie ik ook jongeren die nog steeds aan scooters sleutelen als hobby. Je hebt hier ook jaarlijks in de zomer een week waarin er hutten gebouwd worden van pallets enzo. Ik weet dat er in steden ook zulke initiatieven zijn. Je hebt stadswerkplaatsen, maar ook wel speciale dingen voor jongeren.
Maar het mag natuurlijk wel veel meer, er is waarschijnlijk ook vanalles wegbezuinigd. Het is niet zo dat je op een normale basisschool kunt kiezen om te leren houtbewerken, koken of tuinieren, terwijl dat eigenlijk wel goed zou zijn.
Timmerclubs ken ik hier niet, repair cafes wel, dat zijn vaak wel ontmoetingsplekken voor ouderen geloof ik.
En dan dit forum, dat kan online een stap zijn voor mensen die toch iets willen proberen te maken en hulp zoeken.

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier en John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.