Djembé

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Over 2 weken ga ik weer naar Frankrijk voor een family reunie bij mijn jongste broer.
Eergisteren heb ik de Djembé die ik voor hem gemaakt had van mijn droog zolder gehaald.
Een paar kleine scheurtjes vol laten lopen met C.A. lijm en nogmaals geschuurd.
Inmiddels is hij voorzien van 2 lagen "Kraamer Tung meubelolie" .
Ik ben goed tevreden over het eindresultaat.

P3200069.jpg

P3200065.jpg
 
P

Pel

Guest
Hij is prachtig geworden Rien, hoe mooi de kleuren accentueren, de donker bruine langs strepen, met het hele licht kleurige beukenhout.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mooi Rien!
Ben benieuwd naar de klank, want dat is toch eigenlijk het belangrijkste van een Djembé!
Ga je hem nog bespannen of laat je dat door je broer doen?

Wat heb je eigenlijk met de binnenkant gedaan? Is die helemaal glad of heb je die ruw gelaten?
Mijn senegalese is heel ruw en onafgewerkt van binnen. Zou het geluid ten goed komen volgens de verhalen.
Volgens mij is 'ten goede' relatief, want als ie glad zou zijn klinkt ie vast anders, maar of dat slechter is? Kwestie van smaak volgens mij
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Mooi Rien!
Ben benieuwd naar de klank, want dat is toch eigenlijk het belangrijkste van een Djembé!
Ga je hem nog bespannen of laat je dat door je broer doen?

Wat heb je eigenlijk met de binnenkant gedaan? Is die helemaal glad of heb je die ruw gelaten?
Mijn senegalese is heel ruw en onafgewerkt van binnen. Zou het geluid ten goed komen volgens de verhalen.
Volgens mij is 'ten goede' relatief, want als ie glad zou zijn klinkt ie vast anders, maar of dat slechter is? Kwestie van smaak volgens mij

Ik heb de binnenzijde grof geschuurd met korrel 80, en de binnenzijde heb ik ook niet geolied.
Die tip had ik al van iemand gekregen.
Het bespannen is werk voor mijn broer, die bouwd allerlei trommels.
Maar elke keer als ik zijn houtwerk zie denk ik dat ik dat veel mooier kan.
Hij vind uiterlijk minder belangrijk want het gaat alleen maar om de klank.
Misschien gaat hij vanaf nu uiterlijke schoonheid wel een beetje waarderen.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ja je kunt daar echt wel trots op zijn Rien, het ziet er prachtig uit en zonder scheuren in een hout dat best wel moeilijk is om te drogen zonder dat, en Ik weet dat uit ervaring ;).

Nauwlijks een scheurtje te zien Leo, Ik had boven en onder een buitenmal eromheen gemaakt.
Dit vooral om ervoor te zorgen dat hij tijdens het drogen niet te veel vervormde.
Het onderste deel is wel een beetje ovaal geworden, het bovendeel niet.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb hen live gezien een aantal weken geleden en hij was toen al heel mooi.
Hij is nu perfect en het broertje zal er wel een velletje voor hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.