Discussie reclame op het forum.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Tenslotte nog even zeggen dat ik het enorm leuk vind dat diegene die eerst reageert op een verkoopstopic de voorrang krijgt en de rest netjes aansluit in rij... (Ook al is het balen als je niet eerst bent haha) Deze vorm van hoffelijkheid die zie je zeker niet veel meer terug op het "anonieme" internet...

Groetjes,

Christophe
Klinkt heel goed. Toch wil ik er een gedachte aan toevoegen. Stel iemand stopt en zet zijn gereedschap hier te koop dan vind ik dat de verkoper de keus heeft om dit aan een beginner te gunnen of aan iemand die dit dagelijks gebruikt. Zelf vind ik dat het ook in mijn verzameling moet komen😇 .
Elk voordeel heeft een nadeel.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Wat de marktplaats betreft: wellicht is het een optie om zonder add-blocker alleen de titels te tonen? Dan is het even een kwestie van een andere browser zonder add-blocker pakken, om het aanbod te kunnen bekijken.

Dan moeten de principiële add-blockers een klein beetje slikken, maar dat lijkt me te doen.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Klinkt heel goed. Toch wil ik er een gedachte aan toevoegen. Stel iemand stopt en zet zijn gereedschap hier te koop dan vind ik dat de verkoper de keus heeft om dit aan een beginner te gunnen of aan iemand die dit dagelijks gebruikt. Zelf vind ik dat het ook in mijn verzameling moet komen😇 .
Elk voordeel heeft een nadeel.

Ja daar valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. Ik verkoop ook liever aan iemand die er zeker iets mee gaat doen of iemand waarvan ik weet dat hij/zij er zorg voor gaat dragen!
Zo leen ik mijn gereedschap ook aan niemand uit buiten aan 2 houtvrienden die volgens mij er altijd met respect mee omgaan..
PS: je kan natuurlijk ook wel (ook al is dat dan misschien niet netjes) zelf manipuleren door te zeggen dat die of die persoon eerst via PB heeft gereageerd, ook al is dit niet zo... :p In feite kies je als verkoper zelf aan wie je verkoopt, maar de regel dat diegene die eerste reageert vind ik gewoon prettig en hoffelijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
- snip -
Tenslotte nog even zeggen dat ik het enorm leuk vind dat diegene die eerst reageert op een verkoopstopic de voorrang krijgt en de rest netjes aansluit in rij... (Ook al is het balen als je niet eerst bent haha) Deze vorm van hoffelijkheid die zie je zeker niet veel meer terug op het "anonieme" internet...

Groetjes,

Christophe
Denk dat het ook wel een beetje komt door de sfeer hier en dat (naar mijn idee) houtbewerkers wat nuchtiger zijn op een paar merk fanaten en wat elitisten na. De laatste 2 groepen zie ik hier niet zo veel, nou ja de festool en handgereedschap fanaten hier vindt ik nog onder het kopje nuchter vallen, al snap ik persoonlijk niet hoe ze niet bedrijfsmatig zoveel geld aan kunnen uitgeven. :p

Ik heb een tijdje in een social media group voor houtbewerking gezeten en daar werd ik toch wat minder vrolijk van de toon die tegen bepaalde soorten projecten en verbindingskeuzes werden gelegd. En ja dat was ook Nederlandstalig.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben blij met de donateursknop. Wel of geen vermelding van het donateurschap en welke overwegingen daarbij een rol hebben gespeeld is mij gans egaal..

Dat nog wordt nagedacht over het verbinden van gebruiksbeperkingen aan een donateurschap had ik niet voorzien. Adblockende donateurs zouden mogelijk geen gebruik van marktplein kunnen maken als het als een vorm van reklame wordt gezien. . ""Wadapatja"" zouden de Groningers misschien zeggen (leuk boek trouwens van Martin Hillenga :)). Hoe dan ook: Marktplein zou ik niet graag willen missen.


Ik hoop dat er snel een besluit kan worden genomen en we ons weer geheel inhoudelijk op het forum kunnen richten.


met vr. groet,
Klaas
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: karangetang

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik weet het niet maar ik denk dat nu iedere donateur en forumer zonder adblocker gewoon gebruik kan maken van het marktplein.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Denk dat het ook wel een beetje komt door de sfeer hier en dat (naar mijn idee) houtbewerkers wat nuchtiger zijn op een paar merk fanaten en wat elitisten na. De laatste 2 groepen zie ik hier niet zo veel, nou ja de festool en handgereedschap fanaten hier vindt ik nog onder het kopje nuchter vallen, al snap ik persoonlijk niet hoe ze niet bedrijfsmatig zoveel geld aan kunnen uitgeven. :p

Ik heb een tijdje in een social media group voor houtbewerking gezeten en daar werd ik toch wat minder vrolijk van de toon die tegen bepaalde soorten projecten en verbindingskeuzes werden gelegd. En ja dat was ook Nederlandstalig.

Ik heb een gereedschappen ijzerhandel gehad en enkele gereedschapsliefhebbers geven per persoon vaak veel meer uit dan bedrijfsmatige klanten. Wel even per persoon bekijken. Wij hadden een klant die kocht elk nieuw exemplaar metabo boormachine (altijd het zwaarste model). Ben ook vliegvisser en er zijn er vele die 20 30 hengels hebben vanaf 800 euro per stuk. Elke specialzaak heeft zulke klanten. Bij sommige komt het geld makkelijk binnen. Andere moeten lang sparen en elke cent omdraaien.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
@wim, Als ik goed heb gelezen in een vd berichten van Jaap wordt een dergelijke beperking voor adblockende donateur nog overwogen afhankelijk van de definitie van recclame Misschien ben ik niet met de laatste ontwikkelingen op de hoogte . :)
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Apropos donaties:

1590299464139.png

Dit ziet er wel hilarisch uit - geef je aan dat je anoniem wil doneren, komt er (Anonymous) achter je naam. Geef je aan dat je het bedrag niet de hele wereld in wil slingeren, komt er (Undiscloed amount) achter te staan. Dat is toch niet wat je verwacht van die opties...
 
  • Geweldig
Waarderingen: Kor

Dries

Actieve deelnemer
10 jul 2015
82
5
Wetteren
Apropos donaties:

Bekijk bijlage 86711

Dit ziet er wel hilarisch uit - geef je aan dat je anoniem wil doneren, komt er (Anonymous) achter je naam. Geef je aan dat je het bedrag niet de hele wereld in wil slingeren, komt er (Undiscloed amount) achter te staan. Dat is toch niet wat je verwacht van die opties...

Enkel jij zal dit kunnen zien. De overige leden zullen slechts de vermelding “anonymous” en “undisclosed amount” te zien krijgen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb /had geen paypal account en dacht dat ik ook met mijn creditcard kon doneren. Dat lukte me dus niet. Moest eerst mijn card koppelen aan paypal. Weer een stukje privacy kwijt;)
 

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Ik zag dat alleen via Paypal of creditcard kan. Ik wacht dan wel even tot IDeal ook kan. Verder wel mooi dat het zo goed loopt dit initiatief.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ik zag dat alleen via Paypal of creditcard kan. Ik wacht dan wel even tot IDeal ook kan. Verder wel mooi dat het zo goed loopt dit initiatief.

Paypal is heel makkelijk en handig ook voor betalingen in het buitenland (bv China) kost een paar minuten er één te openen.
Daarnaast kan je met Ideal geld storten op je Paypal rekening
Paypal heeft zich bewezen als zeer betrouwbaar en veilig zeker met aankopen in het buiteland geven ze gerantieregelingen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Paypal is heel makkelijk en handig ook voor betalingen in het buitenland (bv China) kost een paar minuten er één te openen.
Daarnaast kan je met Ideal geld storten op je Paypal rekening
Paypal heeft zich bewezen als zeer betrouwbaar en veilig zeker met aankopen in het buiteland geven ze gerantieregelingen.
Ik kreeg de melding, zaterdag, dat er twee kleine bedragen op mijn ING rekening werden gestort. Die bedragen moest ik invullen om mijn ING rek te koppelen. Nu nog niets gezien. Met de kreditcard ging het snell.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ik heb /had geen paypal account en dacht dat ik ook met mijn creditcard kon doneren. Dat lukte me dus niet. Moest eerst mijn card koppelen aan paypal. Weer een stukje privacy kwijt;)

Hier idem. Ik probeerde gisteravond laat (vanochtend heel vroeg) mijn bijdrage over te maken. PayPal heb ik er een paar jaar geleden uitgegooid. Ik heb geen redenen om daarop terug te komen. Het alternatief, de credit card, bleek via PayPal te lopen.
Dat, gevoegd bij de onzekerheid of de voorgestelde koppeling Donatie <-> ontzegging van toegang tot het Marktplein wordt doorgevoerd, maakte dat ik mijn betaalpoging eerst maar heb uitgesteld.

@baas : Ik ben van goede wil en draag graag iets bij aan het forum. Is er nog een andere mogelijkheid om te doneren of stel ik het uit tot persoonlijke overhandiging of in de pot storten op de open dag mogelijk is?
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Hallo,

of ik nu een bijdrage moet betalen of niet, of ik nu reclame zie of niet maakt mij niets uit, AUB hou dit forum netjes!!! Elke dag geniet ik van de nieuwe vragen en antwoorden!! Heel erg bedankt Jaap dat je dit forum wil rechthouden!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Roeland

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.