Dieptestop maken voor DeWalt afkortzaag

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hey allemaal,

Ik loop hier nu al een paar jaar mee, heb er vaker naar gekeken en gezocht, maar nooit een oplossing gevonden.

Ik vroeg me af of iemand een oplossing heeft voor het maken van een dieptestop op de DeWalt dws778 (of op een van de vele DeWalt afkortzagen die eveneens geen dieptestop hebben).

Het idee van een dieptestop is uiteraard om makkelijk inkepingen te maken.

Iemand ideeen of ervaringen om dit alsnog te creeeren?i
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dat gaat niet werken bij een dewalt. Die kan je niet horizontaal naar je toe trekken op 1 bepaalde diepte. Alleen in de diepste stand.
Een Festool bijvoorbeeld heeft vaste geleidestangen op een bepaalde hoogte, de dewalt heeft dat niet.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Volgens de handleiding zit er een instelbare diepte stop achter op je zaag.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Die dieptestop is alleen voor de fijnafstelling. Als je er een iets groter of kleiner zaagblad inzet, kan je deze gebruiken om te zorgen dat je niet in het onderstel gaat zagen.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
De dieptestop die er op zit is alleen bedoeld om te zorgen dat je niet te diep zaagt zodat je door het aluminium frame zaagt. Zoals Jelmer al opmerkte kan je met deze zaag geen inkepingen zagen omdat de geleiders mee scharnieren. Voor inkepingen moet je vaste geleiders hebben met een scharnierende zaagmotor. Of het Bosch idee zonder geleiders.
Ed
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Hier kun je alles lezen, voor zo ver je de handleiding niet had...... Zoek op DIEPTE
 

Bijlagen

  • gebruikershandleiding-com.pdf
    3 MB · Weergaven: 42

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb een dw777, dus ik weet niet zeker of bij jouw machine de fijnafstelling voor de diepte op dezelfde plek zit.

Maar bij mij zit die zoals getoond op de foto.
Als je de machine omlaag trekt, dan is die zichtbaar.
20230731_161302.jpg

Als ik zoek op jouw type, dan hoort daar wel een 250mm blad in standaard.
 

Torro

Actieve deelnemer
Ik heb een dw777, dus ik weet niet zeker of bij jouw machine de fijnafstelling voor de diepte op dezelfde plek zit.

Maar bij mij zit die zoals getoond op de foto.
Als je de machine omlaag trekt, dan is die zichtbaar.
Bekijk bijlage 133937

Als ik zoek op jouw type, dan hoort daar wel een 250mm blad in standaard.
Jelmer, dat is de oplossing.
Die schroef is in de loop der tijd langzaam verlopen met als gevolg dat de zaag steeds dieper is gegaan en het aluminium heeft geraakt.
Bedankt voor je bericht
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.