Dieptebegrenzing Festool Kapex 120

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Als ik in een balkje van 88 x 88mm een groef wil zagen van 1 cm diepte dan stuit ik op het probleem dat de dieptebegrenzing van de Kapex blijkbaar niet zo hoog instelbaar is, of ik zie het over het hoofd of ik moet nog ergens iets instellen ( buiten de hendel om aan te draaien) In de handleiding spreken ze wel over de begrenzer maar wordt geen max dieptemaat opgegeven. Mischien iemand die meer weet ?
 
J

j1eke

Guest
De Kapex kan inderdaad niet zo erg hoog inderdaad. Je zult zelf wat moeten fabrieken als je dat wilt.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
70
Veldhoven
Nou moet ik wel zeggen: Ik heb het een keer uitgeprobeerd en of het aan onervarenheid ligt, weet ik niet, maar ik had niet echt een fijn robuust gevoel over de aanslag. Inmiddels heb ik ook een set dado-bladen, dus is de Kapex-mogelijkheid een beetje overbodig? . Wellicht ga ik het nog een keer na bouwen van de link. Lekker weer een keer draaien en tappen en frezen. :)
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
357
44
Drunen bij Den Bosch
Nou moet ik wel zeggen: Ik heb het een keer uitgeprobeerd en of het aan onervarenheid ligt, weet ik niet, maar ik had niet echt een fijn robuust gevoel over de aanslag. Inmiddels heb ik ook een set dado-bladen, dus is de Kapex-mogelijkheid een beetje overbodig? . Wellicht ga ik het nog een keer na bouwen van de link. Lekker weer een keer draaien en tappen en frezen. :)
Het is een wat knullige oplossing van Festool. De overige instellingen zijn overzichtelijk en robuust in te stellen. Indien men e.a. wat forser had gemaakt had men het bereik groter kunnen maken en beter instelbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.