Diepte afkortzaag ivm werkbank

JarnoBakker

Nieuw lid
14 okt 2020
2
0
Hallo ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Jarno Bakker .
Ik ben op zoek naar een telescopische afkortzaag.
Mijn werkbank is maar 60cm diep en ik heb niet de ruimte om hem dieper te maken.
Welke afkortzagen zijn geschikt voor zo'n werkbank?
Zelf zat ik te kijken naar een Holzstar KGZ 305e.

 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
er zijn een reeks draadjes over afkortzagen
de diepte die ze vergen, hangt van het type af
welke je kan nemen, hangt af van hoe ver je ze naar voren op je werkbank plaatst
over prijs/kwaliteit van die holzstar kan ik me niet uitspreken
189 voor het onderstel is niet goedkoop
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Ik heb de Bosch gcm 12 gdl, die heeft geen telescooparm maar een ander systeem waardoor je 'm vlak tegen de muur kunt zetten.

Een Festool Kapex heeft volgens mij vergelijkbare voordelen.

Wel allebei een andere prijscategorie dan de zaag die jij stuurde.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Een dewalt heeft inwendige geleiderails. Dus die neemt geen extra ruimte aan de achterkant in beslag. Er is ook en bosch afkortzaag die dat heeft.
 

JarnoBakker

Nieuw lid
14 okt 2020
2
0
Ik heb de Bosch gcm 12 gdl, die heeft geen telescooparm maar een ander systeem waardoor je 'm vlak tegen de muur kunt zetten.

Een Festool Kapex heeft volgens mij vergelijkbare voordelen.

Wel allebei een andere prijscategorie dan de zaag die jij stuurde.
De Bosch en de Festool zijn helaas buiten budget.
Mijn budget is ongeveer 350 euro.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Zoals JochemK ook al aangeeft, een Bosch of festool.
Zelf ook in het bezit van van een Bosch GCM 12 GDL nadat ik een Metabo KGS10 had.
mijn werkbank (verrijdbaar) is ook 60cm diep. Met de Metabo moest ik de zaag in verstek stand zetten om hem netjes te kunnen stallen tegen de muur. Er mee werken betekende verrijden, echt niet ideal. daarnaast was ook het snoer dat uit deze zaag kwam direct aan het uiteinde van de geleiders gekoppeld. dit zat toch best vaak nog tegen de muur. Ook niet iets wat je graag zou willen.
Over de Bosch kan ik tot nu toe echt niets negatiefs zeggen dan de prijs wat hoger is. maar zeker waard. Echter merk je dat dan pas als je eerst een eenvoudigere zaag hebt gehad.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet eerder de Bosch heb aangeschaft!!!
nu zag ik er een op MP langs komen, ik zou er toch nog eens over na denken ;)
hier een linkje: Marktplaats linkje
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Tja, ik zou zeggen open de site van een paar gereedschapleveranciers, selecteer afkortzagen, selecteer op max budget en je ziet vanzelf dan de zagen langskomen welke je wel/niet passen.
Mocht je dan specifieke modellen hebben waar je vragen over hebt, dan zou je die hier stellen, maar ook daarvoor de tip om te beginnen met de search functie, er is al veel over dit onderwerp geschreven.
Dan nog een tip, hou alvast de stelregel in gedachten dat kwaliteit geld kost en stel op basis daarvan je verwachtingen of budget bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.