Dewalt DW745 kromme as?

nathan

Nieuw lid
11 jul 2011
6
0
beste woodworkers,

Vandaag een kickback gehad met mijn Dewalt DW745 zaagtafel, gelukkig zaten mijn handen niet in de buurt van het blad, dat is uiteraard het allerbelangrijkste! Het gebeurde terwijl ik mijn zaagslee te ver naar achteren trok en deze daardoor kantelde. beetje lastig uit te leggen, maar het ging dus niet goed.
Nu is het stuk hout wat ik aan het zagen was met een rotgang tegen het blad aan geklapt, dat het blad nu wat wiebelt. Als ik het meet is het ruim een millimeter gemeten aan het uiteinde van het blad ten opzichte van 180 graden aan de andere kant van het blad.

Ik hoopte dat het het blad was, echter na een ander zaagblad erop te zetten had ik helaas hetzelfde probleem.
ik vermoed dus dat de as een opdonder gehad heeft en dat daar het probleem zit.

heeft iemand hier ervaring mee, en een gouden tip hoe ik dit weer werkbaar kan krijgen zonder een fortuin uit te geven? de zaag is nu niet meer precies en maakt meer geluid dan voorheen. (door het lichte zwabberen)

Mvg,
Nathan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.182
2.634
Als ik bij kruis kijk, kost dat asje 13 euro of zo. De lagers zou ik elders bestellen.
 

nathan

Nieuw lid
11 jul 2011
6
0
Als ik bij kruis kijk, kost dat asje 13 euro of zo. De lagers zou ik elders bestellen.
Bedankt voor je (en de rest ook!) reactie! ik zat even te zoeken en denk dat het om de as van €15,98 gaat (hoofdas 5140103-68) nummer 201 in de lijst.
 

nathan

Nieuw lid
11 jul 2011
6
0
Dat heeft niets te maken met een slinger in het blad toch?
inderdaad, het spouwmes staat los van de slinger in het zaagblad. ik heb gemeten met een schuifmaat vast tegen het blad aan. door het blad te draaien en de schuifmaat op zn plek te houden zag ik dat de wiebel erin zit.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.742
2.600
Gaanderen
Wij hebben dit een keer gehad met een afkortzaag. Stukje alu sloeg er tussen en vloog weg. Vuist grootte deuk in een alu overheaddeur (een oude massieve) zaagblad krom, as krom en inwendig beschadigd. De schade was groter dan de inkoopwaarde van de machine. Ja maak je hem zelf dan kom je tot een andere prijsafweging.
En ook dit kwam door een fout van de gebruiker van de zaag.
 

nathan

Nieuw lid
11 jul 2011
6
0
Wij hebben dit een keer gehad met een afkortzaag. Stukje alu sloeg er tussen en vloog weg. Vuist grootte deuk in een alu overheaddeur (een oude massieve) zaagblad krom, as krom en inwendig beschadigd. De schade was groter dan de inkoopwaarde van de machine. Ja maak je hem zelf dan kom je tot een andere prijsafweging.
En ook dit kwam door een fout van de gebruiker van de zaag.
Balen! ik ga het er gewoon op wagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.