Dewalt d27300 (type 2)Vlak en van diktebank schaafmessen afstellen

26 feb 2020
2
0
Hallo ik heb tijdje terug een dewalt vlak en van dikte bank gekocht enige wat er ontbreekt is het calibratie tooltje om de schaafmessen correct af te stellen. Is er iemand die er 1 over heeft of me exact uit kan leggen hoe ik dit moet doen? Heb dewalt al gemaild maar daar krijg ik na 2,5 week een mail of mijn probleem almis opgelost en cased closed. Heb inmiddels wel nieuwe schaafmessen liggen. Als iemand mme aan een 3d bestand van het tooltje kan helpen zou ook prima zijn. Mvg Tim
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik heb toevallig gisteren voor de eerste keer de messen vervangen van mijn Dewalt D27300. Ik vond het tooltje eigenlijk geen hulp. Volgens mij is dit niet precies genoeg. Ik heb dan maar een houten latje gebruikt dat dan 5 mm moet verplaatsen als je het mes handmatig draait (zoals te zien op youtube).
 
  • Leuk
Waarderingen: Turbolumma@icloud.com
26 feb 2020
2
0
Ja ik heb ook ooit iets voorbij zien komen op youtube met een velletje papier en stukje hout inderdaad. Heb je toevallig de link hier van? En weet je toevallig of er nog verschillende schaafmessen te krijgen zijn? Ben inmiddels wel achter dat de onderdeel benummering helemaal niet overeenkomt met de dewalt site, en vind hun support best waardeloos. Hoop dat als de messen goed geplaatst zijn ik er een hoop plezier van heb. Voorlopig nog wel even bezig met schaven, zon balk of 50+ (vurenhout)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.