Deuvelstokken padouk

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Padouk deuvels zijn makkelijk te krijgen. Maar ik zoek padouk deuvelstokken. Kan ze niet vinden. Weet iemand van jullie waar ik padouk deuvelstokken kan kopen? diameter 8, 10 en 12 mm).

Het is voor een buitentoepassing, misschien kennen jullie een alternatief ? Acacia heb ik al op gezocht; ook niet gevonden.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Je kan ze ook zelf maken.
Stuk strip van bv 50mm breed en bv 10mm dik.
Boor daar een aantal oplopende gaten in en tik er stokjes doorheen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ik heb recentelijk dit speeltje aan mijn collectie mogen toevoegen:


Ik nog geen kans gehad me thuis te maken in dit gereedschapje, maar als je het aandurft, dan wil ik best kijken of ik ze voor je kan maken. Ik heb de inzetten voor de genoemde diameters, dus dat is het probleem niet.

Hoeveel stokken en van welke lengte heb je in gedachten?

Ik zit in de buurt van Zwolle, dus dat is wel aan te rijden voor je, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Hoe lang moeten ze zijn? Misschien dat ze bij iemand op een draaibank gemaakt kunnen worden eventueel?
Ik heb zelf ook wel eens met een kwartrond/afrondfreesje in de freestafel ronde stokken gemaakt (waren wel wat dikker dan wat jij zoekt, en lengtes van 20 cm rond nodig).
En ik heb ooit onderstaande Marktplaats-verkoper opgeslagen in mijn favorieten. Hij gaf/geeft bij enkele advertenties aan dat ze de ronde stokken in eigen productie maken, misschien kan zo iemand ze maken voor je?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb recentelijk dit speeltje aan mijn collectie mogen toevoegen:


Ik nog geen kans gehad me thuis te maken in dit gereedschapje, maar als je het aandurft, dan wil ik best kijken of ik ze voor je kan maken. Ik heb de inzetten voor de genoemde diameters, dus dat is het probleem niet.

Hoeveel stokken en van welke lengte heb je in gedachten?

Ik zit in de buurt van Zwolle, dus dat is wel aan te rijden voor je, denk ik.


Donders dat tooltje van Dieter is niet goedkoop, maar ziet er wel leuk uit!
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ja, ik schrok er ook van. Maar ik moet binnenkort wat hekwerk maken en dan heb ik het zo weer terugverdiend. Bovendien hadden ze eind vorig jaar een actie met 20% korting. Anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Succes!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.697
2.569
Gaanderen
Er zijn ook filmpje op you tube hoe je ze maakt op de cirkelzaag. Met een boormachine. Even zoeken. er zijn er velen.
 

TheJVH

Actieve deelnemer
8 jul 2019
97
133
Ik heb zelf een jig gemaakt van Rob Cosman voor 8mm deuvels, maar dat kan ook prima voor 10mm of 12. Het concept is vrij simpel, het is even wat werk om hem goed af te stellen maar met een scherpe beitel kan je echt prachtige deuvels maken van oneindige lengte:
.

Voordeel is dat dit praktisch gratis is gezien je een beitel kan gebruiken die je al hebt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.