Toen ik nog in opleiding was, moest ik een tijdje mee met een oudere collega, deze had een zelfgemaakte deurenbok. Deze heb ik nagemaakt en nog steeds in gebruik. Gebruikt materiaal is 4 cm dik multiplex (stuk oude deur) en 1 stevig scharnier. Voordeel van deze deurenbok is dat hij makkelijk te maken is, weinig ruimte in beslag neemt en gewoon goed werkt bij 4 cm dikke deuren.
Nadeel is dat de klembreedte niet in te stellen is, al heb ik er ook wel eens ramen in gehad met een latje erbij tussen, en dat je hem iets op moet tillen bij het plaatsen vd deur in de bok, maar daar is ook wel wat op te verzinnen als je dat zou storen. Ik heb het ding al dikke 10 jaar in gebruik en nog niet de behoefte gehad hem te vervangen voor een "echte".

Mvg, Bjorn
Nadeel is dat de klembreedte niet in te stellen is, al heb ik er ook wel eens ramen in gehad met een latje erbij tussen, en dat je hem iets op moet tillen bij het plaatsen vd deur in de bok, maar daar is ook wel wat op te verzinnen als je dat zou storen. Ik heb het ding al dikke 10 jaar in gebruik en nog niet de behoefte gehad hem te vervangen voor een "echte".

Mvg, Bjorn