Goedemiddag allemaal,
Dit is mijn eerste post, ik hoop dat ik dit in het juiste subforum heb geplaatst.
Om met de 'deur' in huis te vallen; ik probeer een deurtje te maken in een oude houten kist.
Deze wil ik als meubel gaan gebruiken en de deur is simpelweg praktisch.
De deur die heb ik er in gezaagd maar ik krijg het niet voor elkaar dat de randen op gelijke hoogte blijven.
Zie onderstaande.

Nu heb ik de scharnieren geprobeerd te stellen maar dit is kansloos, want wat er gebeurd is dat de rechterkant van de kist, simpelweg naar de linkerkant toe trekt door het gewicht van de deur.
Dus ik dacht slim te zijn door een balk van de linkerzijde naar de rechterzijde te monteren.

Alleen wat er dan gebeurd is dat de linkerkant van het frame te ver omhoog gaat, kort ik hem in, dan zakt de deur weer in.
Die balk trekt de kist een beetje uit z'n frame, om het zomaar te zeggen.

Heeft iemand hier een mooie / goede oplossing voor?
Ik ben maar een hobbyist, absoluut geen pro (wat aan de zaagranden te zien is).
Hoop er wat van op te steken.
Dit is mijn eerste post, ik hoop dat ik dit in het juiste subforum heb geplaatst.
Om met de 'deur' in huis te vallen; ik probeer een deurtje te maken in een oude houten kist.
Deze wil ik als meubel gaan gebruiken en de deur is simpelweg praktisch.
De deur die heb ik er in gezaagd maar ik krijg het niet voor elkaar dat de randen op gelijke hoogte blijven.
Zie onderstaande.

Nu heb ik de scharnieren geprobeerd te stellen maar dit is kansloos, want wat er gebeurd is dat de rechterkant van de kist, simpelweg naar de linkerkant toe trekt door het gewicht van de deur.
Dus ik dacht slim te zijn door een balk van de linkerzijde naar de rechterzijde te monteren.

Alleen wat er dan gebeurd is dat de linkerkant van het frame te ver omhoog gaat, kort ik hem in, dan zakt de deur weer in.
Die balk trekt de kist een beetje uit z'n frame, om het zomaar te zeggen.

Heeft iemand hier een mooie / goede oplossing voor?
Ik ben maar een hobbyist, absoluut geen pro (wat aan de zaagranden te zien is).
Hoop er wat van op te steken.