Detail fundering HSB

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.122
1.457
Riemst
Je kan beter cellenbeton gebruiken in plaats van kalkzandsteen. Cellenbeton heeft een betere isolatiewaarde dan kalkzandsteen. Kalkzandsteen is voornamelijk isolatie tegen geluid.

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
845
212
Oss
Je kan beter cellenbeton gebruiken in plaats van kalkzandsteen. Cellenbeton heeft een betere isolatiewaarde dan kalkzandsteen. Kalkzandsteen is voornamelijk isolatie tegen geluid.

Mag cellenbeton tegenwoordig wel gebruikt worden in dragende constructie dacht dat het niet mocht eigenlijk.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.879
1.224
‘s-Hertogenbosch
Cellenbeton zou ik wel aandurven in dit geval, het is geen hoogbouw of een andere zware constructie die erop komt…
Wat als ik het gehele binnenwerk van ytong 10 cm zou maken en dan de buitenkant met isolatiemateriaal en hsb afwerking zou bekleden…. Plat dak erop , isolatie bovenop en dakleer….
Geluidtechisch sowieso beter dan een houten klankkast lijkt me

Groetjes John

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.122
1.457
Riemst
Cellenbeton zou ik wel aandurven in dit geval, het is geen hoogbouw of een andere zware constructie die erop komt…
Wat als ik het gehele binnenwerk van ytong 10 cm zou maken en dan de buitenkant met isolatiemateriaal en hsb afwerking zou bekleden…. Plat dak erop , isolatie bovenop en dakleer….
Geluidtechisch sowieso beter dan een houten klankkast lijkt me

Groetjes John
Cellulose vlokken of een ander zwaar, biologisch isolatiemateriaal gebruiken (bijvoorbeeld hennep) om de HSB op te vullen. Cellenbeton is een licht materiaal, dus in principe niet ideaal als geluidsdichting. Voor geluidsisolatie scoort kalkzandsteen beter.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.