Dek en tafel rond hot tub en dan ook maar een kapstok en bank erbij

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Dit jaar gaan we eindelijk beginnen met de bouw van ons huis. Dat betekent dat we een jaar lang in mijn zelf gebouwde cabin gaan wonen.
Zonder badkamer. 😬
In de garage 70 meter verderop een hokje gebouwd met een badkamer met douche, wasbak en wc. Mijn lief vrouwtje gaat haar bad erg missen dus geïnvesteerd in een hout gestookte hot tub vlak bij de cabin. Erg lekker en nu al een groot succes.

Echter moest deze nog wel een beetje aangekleed worden met:
- een houten dek er omheen.
- een tafel rond de hot tub
- een kapstok ernaast
- een bankje
- een deksel voor op de hot tub

12E1B907-2AA2-404E-B14F-23387C49AF76.jpeg

Het dek is nu al vies. Wanneer het lekker weer gaat er nog een laag osmo overheen.
De deksel is gemaakt van 9cm dikke PIR platen die ik nog over had. Slechts 7 graden verlies in 24 uur nu. 🥳
De kapstok is speciaal gemaakt zodat vogeltjes niet veel plek hebben om erop te zitten en te poepen.

Met magneetjes zitten scharnierbare houtjes vast die je kunt uitklappen. Was meer werk dan ik verwacht had. 😅

5EE43FE4-6A16-479C-B355-71BE8DC95124.jpeg


Van een grote dode spar in de tuin de stam door midden gezaagd als bank.
Van rest stukken douglas balken mbv een trek mes poten gemaakt.
System of a down op de achtergrond en je dan helemaal in de zweet werken. Heerlijk. 😎
E280BC42-C604-4BEE-B95F-33CFBDDF3845.jpeg

Bijpassende gaten in de stam geboord/gehakt en de poten erin geramd met een hoop bruislijm. Die komen niet meer los.
5FCEA065-850E-4D33-8A2C-181B5B077145.jpeg

Met een kruislaser op een mooie hoogte afgetekend en dan weer verder sporten. 🥵
DED530C1-8C7F-46F5-B353-4CD36CC6B4A5.jpeg

Stukjes padoek onder de pootjes geschroefd tegen het doorrotten en op de grond gerold.
Bank is 2 meter lang en op het breedste stuk 90cm. Ding waait niet zomaar weg.
Morgen de bovenkant glad schuren, de randjes afronden en in de olie zetten.
Geen idee of ik hem nog terug op de kar krijg om bij de hot tub te plaatsen. 🙄
Ding weegt dicht tegen de 200kg denk ik.

3958A512-41E1-4867-8389-91A5C88549F3.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz en DitchDeurne

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Stoere uitstraling! Deksel op de hottub isoleert dus goed. Was die 7 graden van 40ish naar 33? Dan zou ik daar wel jaloers op zijn! Als ik op een matig geïsoleerde zolder de verwarming uit zet gaat het een stuk rapper naar beneden.

Is de zijkant enkellaags planken? Moet je je voorstellen als je die ook nog isoleert!
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Stoere uitstraling! Deksel op de hottub isoleert dus goed. Was die 7 graden van 40ish naar 33? Dan zou ik daar wel jaloers op zijn! Als ik op een matig geïsoleerde zolder de verwarming uit zet gaat het een stuk rapper naar beneden.

Is de zijkant enkellaags planken? Moet je je voorstellen als je die ook nog isoleert!
Ik ben ook erg verbaasd. Het heeft ook nog een paar graden gevroren vannacht. De wand van de hottub is maar 4cm dik. De onderkant zal wel dikker zijn. Extra isolatie vind ik niet nodig.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Ah, 4cm wanden is al fors dikker dan gemiddeld volgens mij. Lambda waarde van hout (warmtegeleiding coefficient) is 0.18 tov 0.023 voor PIR platen.

Vooral niet teveel aan rekenen maar lekker van genieten!
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Lekker bezig!

Je schrijft dat je nog een laag Osmo gaat aanbrengen. Ik dacht dat dat alleen voor binnen geschikt was? Maar is er ook een versie voor buiten dan?
Mijn gemaakt tuinstoelen worden best wel groen door de aanslag en ik zou ze wellicht wel met iets willen behandelen om dat tegen te gaan of om ze daarna makkelijker schoon te maken.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Lekker bezig!

Je schrijft dat je nog een laag Osmo gaat aanbrengen. Ik dacht dat dat alleen voor binnen geschikt was? Maar is er ook een versie voor buiten dan?
Mijn gemaakt tuinstoelen worden best wel groen door de aanslag en ik zou ze wellicht wel met iets willen behandelen om dat tegen te gaan of om ze daarna makkelijker schoon te maken.
Osmo terras olie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.