Deel je mening over duurzaamheid in de houtbewerkingsector!

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.772
2.606
Gaanderen
Ik zou het jammer vinden als we hier elkaars verschillende meningen niet kunnen respecteren. Over het algemeen moeten we politiek en geloof niet op dit forum bespreken.
Bedenk nog een keer of het echt wat oplost als je van dit forum afgaat. We mogen verschillen van mening als we elkaar maar met respect behandelen.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Dat lijkt me bijzonder prettig.
Zoals eerder gezegd erger ik me buiten dit forum al veel teveel aan het opdringerige Brussel en zou het fijn zijn als dit soort onzin buiten de hobbyoase wordt gehouden.
Helpen aan een beter milieu is geen linkse hobby of meteen iets politieks. Alleen als je dat perse wil zien ja dan kun je het rechts of links inkleuren. Oneliners en stereotype denkgedrag maakt in mijn ogen iemands argument echter niet sterker. Veelal ergeren die mensen zich aan iets waar ze zich misschien eerst beter in moeten verdiepen alvorens ze gelijk hun mening klaar hebben staan. Juist daardoor zijn ze enorm vatbaar voor politieke spelletjes. En laten we nou niet ontkennen dat de mensheid (of die nu links of rechts is) niet nog genoeg te doen heeft om te zorgen voor een schoner en beter milieu, welke sector dan ook.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.460
401
Dordrecht
dus je mag een mening hebben, als het maar jou mening is.
Helpen aan een beter milieu is geen linkse hobby of meteen iets politieks. Alleen als je dat perse wil zien ja dan kun je het rechts of links inkleuren. Oneliners en stereotype denkgedrag maakt in mijn ogen iemands argument echter niet sterker. Veelal ergeren die mensen zich aan iets waar ze zich misschien eerst beter in moeten verdiepen alvorens ze gelijk hun mening klaar hebben staan. Juist daardoor zijn ze enorm vatbaar voor politieke spelletjes. En laten we nou niet ontkennen dat de mensheid (of die nu links of rechts is) niet nog genoeg te doen heeft om te zorgen voor een schoner en beter milieu, welke sector dan ook.
Ach tuurlijk, ik ben te dom om het te snappen! Dat is het!
Idd dus, je mag van sommigen een mening hebben zolang het maar de eigen links moralistische is anders wordt je óf indirect als dom/oningelicht afgeschilderd óf er wordt passief agressief gedreigd met vertrekken. Tenenkrommend......

Ps. Mag dit gedoe nu wel gewoon weg?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Het heeft niets met links of rechts te maken. Nederland doet er op wereldschaal totaal niet toe. Bijvoorbeeld, in groot jakarta wonen iets van 28 miljoen mensen. Dat is een stad. En dat worden er elk jaar meer. Het is er zo vol dat de belangrijkste regeringsgebouwen naar borneo verplaatst gaan worden. Dan gaan er daar ook een berg ambtenaren mee naar toe. Die moeten ook ergens wonen, die hebben winkels nodig en wegen en een nieuw vliegveld. Dat houdt dus in dat er over een jaar of 50 geen oerwoud meer is op borneo.
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.460
401
Dordrecht
Het heeft niets met links of rechts te maken. Nederland doet er op wereldschaal totaal niet toe. Bijvoorbeeld, in groot jakarta wonen iets van 28 miljoen mensen. Dat is een stad. En dat worden er elk jaar meer. Het is er zo vol dat de belangrijkste regeringsgebouwen naar borneo verplaatst gaan worden. Dan gaan er daar ook een berg ambtenaren mee naar toe. Die moeten ook ergens wonen, die hebben winkels nodig en wegen en een nieuw vliegveld. Dat houdt dus in dat er over een jaar of 50 geen oerwoud meer is op borneo.
De actie die aan de oorsprong ligt is zeker wel links politiek geïnitieerd, want EU.
Wat je nu benoemt staat daar los van, dat is maatschappelijk en niet politiek. Teveel mensen is het probleem en bevolkingsbeperking is onbespreekbaar, dus is het steeds verder overvragen van de biotoop een onoplosbaar probleem. Het kapitalisme en eigenlijk alle andere economische systemen die nu in gebruik zijn, zijn gebaseerd op oneindige groei. Als er minder wordt geconsumeerd dan gaat het slecht, dus zelfs dat faciliteerd alleen maar meer consumptie en dus meer roofbouw op de biotoop.
De mensheid is een sprinkhanenplaag op wereldschaal zonder enige rem en voorlopig nog steeds zonder natuurlijk bestrijdingsmiddel. Dat is het probleem, de rest is gevolg en die gevolgen gaan nooit beter worden tenzij het basisprobleem wordt aangepakt, hoe vervelend ook.....
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ach tuurlijk, ik ben te dom om het te snappen! Dat is het!
Idd dus, je mag van sommigen een mening hebben zolang het maar de eigen links moralistische is anders wordt je óf indirect als dom/oningelicht afgeschilderd óf er wordt passief agressief gedreigd met vertrekken. Tenenkrommend......
Je bent vast niet te dom, denk ik. Je lijkt alleen nogal geïrriteerd door iets wat absoluut niet is gericht op houtbewerking op onze schaal.
De website is volstrekt theoretisch en ik heb geen concreet doel kunnen vinden. Ik zou het niet kunnen duiden als links of rechts. Het doet mij meer denken aan een stage opdracht die keurig langs de lijnen van de opleiding is uitgevoerd. Kortom, niet creatief en weinig effectief maar goed voor voldoende punten (langs de lijnen van de opleiding).
De uitkomsten van dit soort onderzoek schrijf ik altijd toe aan "onderzoeks bureau de open deur".
 

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
390
326
's-Hertogenbosch
Geloof me, politiek op een forum als dit betekend een bak ellende en de ondergang.
Ik heb zelf een forum opgericht en jaren als eigenaar beheert, daar was ik er al snel achter dat het veel beter is dat politiek op het forum verboden is.
Er zijn genoeg andere plekken waar je je politieke mening kwijt kan als je dat wilt, maar het hoort niet op een houtbewerkers forum als je het mij vraagt
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
De actie die aan de oorsprong ligt is zeker wel links politiek geïnitieerd, want EU.
Ik ben wel benieuwd naar jouw definitie van links en rechts.
Je weet dat de eu is ontstaan uit de kolen en staal industrie?
Dat staat voor mij voor rechts...
Grappig dat je de mensheid als sprinkhanen plaag omschrijft. Dat doe ik nu ook al een paar decenia, zonder daar veel medestanders in te treffen, Als de mensheid z'n zogenaamd onderscheidende intelligentie net snel inzet winnen we toch de darwin award..
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.460
401
Dordrecht
Je bent vast niet te dom, denk ik. Je lijkt alleen nogal geïrriteerd door iets wat absoluut niet is gericht op houtbewerking op onze schaal.
De website is volstrekt theoretisch en ik heb geen concreet doel kunnen vinden. Ik zou het niet kunnen duiden als links of rechts. Het doet mij meer denken aan een stage opdracht die keurig langs de lijnen van de opleiding is uitgevoerd. Kortom, niet creatief en weinig effectief maar goed voor voldoende punten (langs de lijnen van de opleiding).
De uitkomsten van dit soort onderzoek schrijf ik altijd toe aan "onderzoeks bureau de open deur".
De EU fund geen stageopdrachten en dit onderzoek is inderdaad nutteloos gebruik van belastinggeld. Zover zijn we het eens.
De open deur is het probleem, de bevestiging zoekende methode duidelijk, de uitkomst stond al vast. De vraag is wat deze uitkomst gaat brengen.....
De "denk ik" is weer de jammer; "denk als ik denk, of ik denk dat je niet denkt...."
Ik ben wel benieuwd naar jouw definitie van links en rechts.
Je weet dat de eu is ontstaan uit de kolen en staal industrie?
Dat staat voor mij voor rechts...
Grappig dat je de mensheid als sprinkhanen plaag omschrijft. Dat doe ik nu ook al een paar decenia, zonder daar veel medestanders in te treffen, Als de mensheid z'n zogenaamd onderscheidende intelligentie net snel inzet winnen we toch de darwin award..
De oorsprong is irrelevant, de gedragingen wel. Er zijn ook mensen die de VVD nog op rechts denken, terwijl....

En de mens is niets beter dan welk dier ook, eerder slechter. De eigen impact beseffen en niet bijsturen is veel erger dan simpelweg iets niet beseffen en je instinct volgen. De evolutie van destructie.......
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Geloof me, politiek op een forum als dit betekend een bak ellende en de ondergang.
Ik heb zelf een forum opgericht en jaren als eigenaar beheert, daar was ik er al snel achter dat het veel beter is dat politiek op het forum verboden is.
Er zijn genoeg andere plekken waar je je politieke mening kwijt kan als je dat wilt, maar het hoort niet op een houtbewerkers forum als je het mij vraagt
Volledig eens en zolang mensen het niet kunnen laten hun ongezouten mening te ventileren zonder ook maar enige terughoudendheid of gewoon eens niet reageren...

Ik ga nu met veel spijt in mijn hart dit forum ook verlaten, na veel bijdragen ook op de opendag hout, maar ik kan niet mensen negeren zonder daar veel last van te hebben.

Voor de overgrote meerderheid deelnemers, bedankt en succes.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
865
449
Noord-Veluwe
Laten we alsjeblieft proberen de sfeer op dit schitterende forum goed te houden. Dat kan het makkelijkste als we elkaar niet gaan lastig vallen met onze meningen over politiek, religie, milieu, voorkeuren, en andere gevoelige zaken. Laten we de focus houden bij onze mooie hobby.

Ik heb over de jaren helaas meerdere fora kapot zien gaan aan discussies die enerzijds niet relevant waren voor het kernonderwerp van het forum, en anderzijds alleen maar tot gekwetste gevoelens leiden zonder tot een oplossing of gedeeld inzicht te leiden. Dat wil absoluut niet zeggen dat je geen mening mag hebben, of dat je niet af en toe hier iets op kunt merken, maar het is heel wat waard als we ervoor kunnen zorgen dat de vlam niet in de pan slaat. En helaas gebeurt dat sneller dan je soms zou verwachten. Laten we accepteren dat anderen niet altijd dezelfde mening hebben als wijzelf, ongeacht of daarin "gelijk" hebben of niet.

Moderators: misschien is een hint hier op zijn plaats?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Je hebt dus een heel forum met de meest uiteenlopende onderwerpen. Dan komt er een onderwerp dat je niet aan staat en dan doet de rest er niet meer toe?
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.460
401
Dordrecht
Geloof me, politiek op een forum als dit betekend een bak ellende en de ondergang.
Ik heb zelf een forum opgericht en jaren als eigenaar beheert, daar was ik er al snel achter dat het veel beter is dat politiek op het forum verboden is.
Er zijn genoeg andere plekken waar je je politieke mening kwijt kan als je dat wilt, maar het hoort niet op een houtbewerkers forum als je het mij vraagt
Dus wis dit soort topics met politieke achtergrond......
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Hmm. Ik zou het jammer vinden om mensen het plezier van dit forum onmogelijk te maken. Ik struikelde erover en verbaasde me over de vaagheid van website waarnaar verwezen werd. Vervolgens gaat het niet over houtbewerking, das waar.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Je hebt dus een heel forum met de meest uiteenlopende onderwerpen. Dan komt er een onderwerp dat je niet aan staat en dan doet de rest er niet meer toe?
Zolang er een paar mensen hun niet genuanceerdemening op menig onderwerp blijven verkondigen en daarbij altijd het laatste woord moeten hebben kan ik hier geen plezier meer aan hebben...
Dus wis dit soort topics met politieke achtergrond......
Als je nu gewoon niet zo extreem had gereageerd had ik je suggestie nog wel serieus genomen.

Maar nogmaals succes en ik log nu uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Op een geschreven forum mist de nuance wel eens. Waarom zou je je daar druk om maken? Mensen zijn nu eenmaal verschillend. Je hoeft toch niet met iedereen vrienden te zijn? Als je stopt met reageren, bloed een discussie vanzelf dood. Niet iedereen vindt de zelfde onderwerpen belangrijk. Morgen gaat het weer over iets anders wat je misschien wel interessant vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.460
401
Dordrecht
[/QUOTE]
Op een geschreven forum mist de nuance wel eens. Waarom zou je je daar druk om maken? Mensen zijn nu eenmaal verschillend. Je hoeft toch niet met iedereen vrienden te zijn? Als je stopt met reageren, bloed een discussie vanzelf dood. Niet iedereen vindt de zelfde onderwerpen belangrijk. Morgen gaat het weer over iets anders wat je misschien wel interessant vind.
En er zit een negeerknop op het forum, dus.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.