Mijn Tracer is intussen aangekomen en ik heb hem meteen uitgeprobeerd voor een tekening die ik moest digitaliseren voor mijn dochter om zowel met flexfolie op textiel te kunnen zetten (met vinylplotter) als in cookie-cutter met PLA uit te werken (3D-printer) en met de Shaper Origin te kunnen gebruiken.
Hoewel de tekening vooral uit geometrische figuren bestaat, ging het omzetten in Inkscape niet zo gemakkelijk (bitmap overtrekken werkt voor niet al te complexe tekeningen goed als basis die je dan zelf manueel kan aanpassen, maar als de tekening niet heel precies is, is dat aanpassen best veel werk).
De laserprint op A4 paste netjes in het frame van de Tracer, de scan van de QR-code gaat vlot naar de website waar het echte omzetten gebeurt (er is dus weldegelijk internetverbinding nodig, maar omdat het over een web-applicatie gaat, is daar geen Windows voor nodig).
Het resultaat kon meteen naar de vinylplotter en een eerste test hangt al op de deur van de kinderkamer en zit op een kleiner formaat in flexfolie al op een babyjurkje - de familie is heel blij met mijn nieuwe speelgoed
Ik heb intussen een drietal tekeningen geprobeerd en daarmee werkt die Tracer echt heel goed. Het resultaat kan rechtstreeks naar My files op Shaper Hub of je kan een SVG bestand downloaden voor andere toepassingen (of om lokaal een kopie bij te houden). Voorlopig nog niks complex geprobeerd, alleen wel vastgesteld dat als er een slagschaduw over de tekening valt (van mijn smartphone

), wordt die als deel van de tekening beschouwd en mee gedigitaliseerd.