De nieuwe werkplaats van Richie

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.900
1.070
Moordrecht
Rizz ben je niet bang voor stof met de airco. Als ik zie hoeveel stof in de mijne zat. Airco staat boven en de renovatie is beneden. Vooral stof van slijpen stenen op
Dat was precies de opmerking van de installateur, ik heb dus 1x per maand filter schoonmaken in mn agenda staan

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.567
889
Noord-Veluwe / Skåne
Een aantal merken hebben aangepaste modellen in het assortiment voor het Scandinavische klimaat die ook bruikbaar en efficiënt zijn bij lagere temperaturen. In Zweden heb ik er 2 van Mitsubishi en dat bevalt erg goed.

Wat het stof betreft: in de werkplaats in Nederland heb ik er al een aantal jaren een en dat blijkt geen enkel probleem te zijn. Eens in de paar weken haal ik de stofzuiger over het filter en dat is alles. Slechts een keer storing gehad, maar dat was in het begin toen ik een hele tijd vergeten was 'm netjes schoon te maken. In andere woorden: mijn eigen schuld.

• Leuk
Waarderingen: Rizz

Gerco

Actieve deelnemer
25 okt 2018
63
60
Een airco blaast toch alleen lucht de ruimte in? Hoe komt dat stof dan in de binnenuit? Of zuigt hij ook lucht aan?

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.900
1.070
Moordrecht
Een airco blaast toch alleen lucht de ruimte in? Hoe komt dat stof dan in de binnenuit? Of zuigt hij ook lucht aan?
De warme lucht moet er ook uit, dus de unit zuigt aan, koelt de lucht, filtert het en blaast weer terug, de buitenunit recycled het koudemiddel, koelt het weer af en geeft de warmte af.

Dus de lucht komt langs filters. Als je deze niet schoonhoudt gaat t verstoppen en kunnen er storingen ontstaan

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.468
639
hilversum
Ik heb mijne al 3 jaar hangen gok ik,
Filters worden wel stoffig maar nog niet tot het punt van problemen.
Gok dat ik ze vaker vergeet schoon te maken dan dat ik er aan denk :LOL:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.672
1.289
Enschede, Twente
Ik moet de eerste airco nog zien die lucht maakt. Die lucht die eruit komt moet ook ergens vandaan komen. Toch? ;)

De buitenunit is er alleen als warmtewisselaar. Niet als luchthapper.
Tja, misschien in de war met airco in de auto. Daar kun je kiezen tussen hercirculatie en lucht van buiten. Toch moet je ook daarvan de filters af en toe vervangen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.