De lintzaag: Haat - Liefde?

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.932
1.162
Leeuwarden
Het Freshcut zaaglint wordt door Tuffsaws juist aanbevolen voor mooi glad herzaagwerk. Dat is ook de reden dat ik deze bij Lintzagenopmaat ben gaan bestellen nadat Tuffsaws de leveringen naar het vasteland is gaan opschorten.... Toen ik die bestelde stuurden ze me eerst een gewoon lint omdat ze dachten dat deze niet bedoeld was voor mijn houtwerk. Het lijkt me dus niet dat ze deze aanbevelen. Maar voor gewoon houtzaagwerk zijn de andere linten natuurlijk aan te bevelen. Ik gebruik de Freshcut vnl. voor het herzagen.

Fons

• Leuk
Waarderingen: avos

alexandervanbaelen

Actieve deelnemer
31 jul 2019
83
23
Hoeilaart
Ondertussen even het groffer lint gebruikt en het lint verder naar achter geplaatst. Dit zorgde uiteindelijk voor beter zaagsnedes, alhoewel ook niet altijd op de milimeter perfect, maar kan je dat verwachten met balken van 1m70 lang en 7/8 cm dik?

In ieder geval weer allemaal bedankt!
Alexander

• Leuk
Waarderingen: CSK en Athanor

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
334
25
Heist o/d Berg
Hier al jaren hetzelfde probleem met een Hammer ( 4400 denk ik ). Ik heb er lang geleden ook iets van op het forum gezet en heb alle goede raad - min of meer - opgevolgd. Nougatbollen. Ik teken nu de te zagen lijn(en) op de balk/plank en zaag uit de hand, duurt iets langer maar je hebt tenminste een deftig resultaat. Als je zo een balk van - pakweg - 150 cm schulpt zie je pas hoe scheef je de balk moet doorduwen om een rechte lijn te zagen.:confused:
gr,
Danny

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.