Danish Oil bewaren in navulbare plastic zak

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Het probleem met het bewaren van Danish Oil in reeds geopende blikken bussen is dat de tungolie neerslaat door de aanwezige zuurstof.
Om de hoeveelheid zuurstof in de verpakking te vermijden ben ik op zoek naar plastiek zakken met schroefdeksel.

Heeft iemand tips?
Zou Danish Oil agressief zijn en gewone plastics aantasten?
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
maar wat ook heel goed werkt is om de olie over te gieten in een lege wijnfles en met de vacuvin de fles vacuüm te trekken! (Zo doe ik het!:))
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Van een schilder ooit geleerd om verfbussen e.d. af te vullen met gas uit de verfafbrander. Na het schilderen deksel op een kier erop en met de brander wat gas onder het deksel laten stromen. Het gas is zwaarder dan lucht en verdrijft de lucht dus. Geen vellen. Zou dat bij de oil ook werken?
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
En ik bewaar de aangebroken bus in de vriezer. Beetje olie uitgieten voor gebruik en een eventueel restje doe ik niet meer terug in de bus. Op deze manier gaat het jaren goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.